دادگستری یزد نامزد جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی شد
کد خبر: 4017300
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

دادگستری یزد نامزد جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دادگستری استان یزد در جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی از دستگاه‌های برتر مروج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 8 آذرماه در مراسم تجلیل از کتابخوان‌های برتر دادگستری استان یزد اظهار کرد: دادگستری استان یزد از دستگاه‌های حامی کتابخوانی در راستای تحقق فرهنگ سازمانی کتاب و کتابخانه است.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد تحول فرهنگ سازمانی در یک مجموعه داشتن کارکنان و کارشناسان کتابخوان ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دادگستری استان یزد در جشنواره فرهنگی کتاب و کتابخوانی از دستگاه‌های برتر مروج فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور معرفی شد.

رقیه دوست‌ فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: کتابخوانی سنگ بنای آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی برای عموم جامعه است و برنامه کتابخوان، یک فرصت مناسب و ارزشمند و یک ظرفیت خوب برای ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ محسوب می‌شود.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: توجه به سرمایه‌های اجتماعی از جمله سرمایه جوانان و خانواده در حوزه فرهنگ‌سازی و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

وی اهتمام دستگاه قضایی استان به کتاب و کتابخوانی را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: وقتی یک دستگاهی که رسالت اصلی آن فصل خصومت و رسیدگی به دعاوی در یک اقدام فرهنگی جزء دستگاه‌های پیشگام در ترویج کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد این اقدام قابل تقدیر و ستایش است.

محمدرضا عرشیان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: با ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان به سمت برپایی تمدن نوین اسلام و جامعه دینی گام مؤثری برداشت.

این مقام قضایی به تبیین جایگاه کتاب در فرهنگ اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه دانش و آگاهی، مطاله و آموختن و همچنین به روز بودن در دین مبین اسلام یک آموزه فراگیر و اساسی است.

وی با اشاره به حدیثی از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) که آسایش و آرامش انسان را در کتاب خواندن است تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی چنان دارای اهمیت است که بزرگان دین و همچنین اهالی فن مطالعه بر آن تأکید دارند و آن را غذای روح می‌دانند.

عرشیان اختصاص دادن ساعاتی از شبانه‌روز را برای مطالعه ضروری دانست و ابراز کرد: با توجه به جایگاه علم و دانش در فرهنگ غنی ایرانی و دین مبین اسلام، زمینه سازی برای ایجاد فرصتی برای مطالعه و انس با کتاب بسیار مهم است.

یادآور می‌شود در این مراسم از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در دادگستری استان یزد تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha