سرکرده القاعده اسپانیا را تهدید کرد
کد خبر: 4019739
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
در پیامی ویدئویی؛

سرکرده القاعده اسپانیا را تهدید کرد

ایمن الظواهری، سرکرده گروه القاعده در پیامی ویدئویی، کشور اسپانیا را به علت اشغال شهر‌های «سبته و ملیله» به انجام حملات تروریستی تهدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایمن الظواهری در این پیام ویدئویی، کشور اسپانیا را مورد خطاب قرار داد و آن را به علت اشغال شهر‌های سبته و ملیله (این دو شهر در شمال آفریقا و تحت حاکمیت اسپانیا هستند)، تهدید به انجام حملات تروریستی کرد.

ایمن الظواهری در این پیام ویدئویی حضور اسپانیا را در شهر‌های «سبته و ملیله» مشابه وضعیت اسرائیل در فلسطین و روسیه در چچن اعلام کرد.

روزنامه اسپانیایی «ارالدو» به موضوع انتشار این ویدئو پرداخت و اعلام کرد ایمن الظواهری در این ویدئو به طور ضمنی از عزم و اراده اش برای انجام حملات تروریستی جدید در اسپاینا به علت اشغال شهر‌های سبته و ملیلیه سخن گفت.

به نوشته روزنامه «ارالدو»، گروه القاعده ۲۴ نوامبر گذشته ویدئویی حاوی تهدید‌هایی علیه اسپانیا منتشر کرد. این ویدئو حاوی سخنرانی ۳۸ دقیقه‌ای ایمن الظواهری و تحت این عنوان بود: «هشدار به امت اسلامی به دلیل تهدیدی که از جانب سازمان ملل متوجه آنهاست».

الظواهری در این سخنرانی ویدئویی ضمن انتقاد از سازمان ملل متحد اعلام کرد: سازمان ملل را قدرت‌های پیروز در جنگ جهانی دوم با هدف تحمیل سلطه سیاسی و عقیدتی بر تمام جهان و تحکیم هیمنه و سلطه خود بر سایر کشور‌ها ایجاد کردند.

سرکرده گروه القاعده در این پیام، قبول عضویت در سازمان ملل را تلویحا به معنای پذیرش حاکمیت و مطابق با قوانینی غیر قوانین شریعت اسلامی و در نتیجه به معنای ترک این شریعت و خروج کامل از آن خواند.

ایمن الظواهری تأکید کرد: سازمان ملل متحد نهادی است که بدترین مجرمان آن را برای تغییر اعتقادات و باور‌های سایر انسان‌ها به ویژه مسلمانان ایجاد کرده اند.

الظواهری در این زمینه به اسپانیا اشاره و آن را به همراه دیگر کشورها، به اشغال اراضی اسلامی در شهر‌های سبته و ملیله متهم کرد.

انتهای پیام
captcha