آمریکا: ۲۵۰۰ نظامی در عراق می‌مانند
کد خبر: 4020172
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

آمریکا: ۲۵۰۰ نظامی در عراق می‌مانند

فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از باقی ماندن 2500 نظامی آمریکا با وجود تغییر وضعیت آن‌ها به سمت نقش غیرجنگی برای یک مدت زمان پیش‌بینی‌شده در عراق خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، ژنرال کنت مکنزی، در مصاحبه با آسوشیتدپرس بدون اشاره به مدت‌زمان ادامه حضور نیروهای کشورش در عراق با اعلام این خبر افزود: آن‌ها همچنان پشتیبانی هوایی و سایر پشتیبانی‌های نظامی را برای ادامه جنگ عراق علیه داعش ارائه خواهند کرد.

 او همچنین ادعا کرد: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران خواستار خروج کل نیروهای غربی از عراق هستند از این‌رو تشدید و وضع موجود تا اواخر دسامبر ادامه خواهد یافت.

مکنزی همچنین ادعا کرد: عراقی‌ها هنوز حضور ما را می‌خواهند بنابراین تا زمانی که آن‌ها بخواهند و ما بتوانیم به طور متقابل توافق کنیم آنجا خواهیم بود.

وی درحالی ادعا کرده است که عراقی‌ها خواهان حضور آمریکا در این کشور هستند که پیش‌تر پارلمان عراق به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور رأی داده بود و  قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق دیروز اعلام کرد که مأموریت نیروهای رزمی ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق پایان یافته و این نیروها از این کشور خارج شده‌اند.

گروه‌های مقاومت نیز مدتی پیش اعلام کرده بودند که از پایان ماه دسامبر نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار خواهند داد.

مقامات واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بودند که نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (31 دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha