استاد مجاهدی؛ شناسنامه شعر آیینی
کد خبر: 4023306
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
یادداشت وارده

استاد مجاهدی؛ شناسنامه شعر آیینی

سیده کبری حسینی بلخی، شاعر آیینی افغانستانی به مناسبت بزرگداشت مقام ادبی استاد محمدعلی مجاهدی؛ پدر شعر آیینی ایران یادداشتی را نوشته است.

شناسنامه شعر آیینی

سیده کبری حسینی بلخی، شاعر آیینی افغانستانی به بهانه بزرگداشت مقام ادبی استاد محمدعلی مجاهدی، در یادداشتی که به ایکنا ارسال شده نوشت: «شناسنامه شعر آیینی فارسی در دوره جمهوری اسلامی ایران، به نام استاد محمدعلی مجاهدی ثبت شده است. استاد مجاهدی، یک عمر در سنگر فرهنگ عاشورای حسینی جهاد و با واژگان و کلماتی که سربازان سربه‌راه و وفادار او به حساب می آیند، در برابر شبیخون فرهنگی مقاومت کرده است.

سروده‌های آیینی این شاعر اندیشمند که از خلاقیت و آفرینش ادبی و هنری والایی برخوردار است، به شعر آیینی، برگ و بار بخشیده است. پژوهش‌های بی‌بدیل این پژوهشگر فروتن که ریشه در قرآن مجید و روایات معصومین (ع) و تراث غنی شیعه در فراز و فرود تاریخ سرخ این قبیله دارد، به آن ریشه و ژرفنای فناناپذیر داده است.

شاگردان این استاد ارجمند که اکنون هرکدام بر سکوی استادی و آموزش و تعلیم نشسته‌اند، بر پویایی، بالندگی، شتاب و نهادینه شدن جریان شعر آیینی به عنوان یک جریان ادبی فاخر و غیر قابل انکار افزوده‌اند. البته استاد مجاهدی این مسیر پر از فراز و نشیب را به آسانی نپیموده است. بلکه چند دهه از عمر شریف خود را «در محفل روحانیان» تلمذ و «در محضر لاهوتیان» تهجد کرده و «فغان دل» شنیده تا بر «شکوه شعر عاشورا» و ادبیات مقاومت شیعی بیافزاید و «سیمای مهدی(عج) را در آیینه شعر فارسی» به منتظران ظهور و تشنگان حضور آن حضرت بنمایاند.

انتهای پیام
captcha