مدارس خارج از کشور زمینه‌ای برای همکاری ایکنا و آموزش و پرورش / علت غیبت در جلسات شورای توسعه + فیلم
کد خبر: 4024889
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
یوسف نوری بیان کرد:

مدارس خارج از کشور زمینه‌ای برای همکاری ایکنا و آموزش و پرورش / علت غیبت در جلسات شورای توسعه + فیلم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش زبان در برقراری تعامل و تعدد زبان‌ها در خبرگزاری ایکنا، گفت: 76 مدرسه در خارج از کشور فعالند و این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت‌های بیشتر ایکنا باشد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم، بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تعدد زبان‌های این خبرگزاری گفت: در حال حاضر مسلمانان دومین جمعیت جهان را دارند، اما در سال 2030 جمعیت مسلمین از پیروان سایر ادیان پیشی می‌گیرد. به جهت اینکه کتاب مشترک ما کتاب هدایت و تربیت است، باید بتوانیم به کل کشورها خدمات قرآنی ارائه دهیم.

وی افزود: فعالیت رسانه‌ای و گسترش زبان‌های ایکنا بسیار خوب است و باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، چرا که زبان باب ورود ارتباط و تعامل بین اشخاص، افراد و کشورها هست و از این جهت باید به شما که هم خبرگزاری قرآنی هستید و هم اینکه فرهنگ قرآنی را در جهان منتشر می‌کنید، تبریک بگویم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که برای آموزش و پرورش به عنوان ساحت تربیت، مهم‌ترین است، ساحت تربیتِ اعتقادی و تربیت اخلاقی است و در ساحت تربیتِ اعتقادی، پایه و مبنای ما قطعاً قرآن است. لذا باید دانش‌آموزان را در این زمینه با روش‌های نوین به این میدان بازی بسیار جذاب و معنوی دعوت کنیم.

نوری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در 36 کشور مدرسه دارد، اظهار کرد: در کشورهای مختلف حدود 76 مدرسه و هفت سرپرستی داریم، این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت‌های بیشتر ایکنا باشد و ان‌شاءالله تعامل‌ها در این زمینه بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد حضور در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: تاکنون برای حضور در جلسات دعوتی از من نشده است و اگر دعوت شوم حتماً حضور خواهم داشت. این مطلب را نه به جهت اینکه در این موقعیت و به صورت تشریفاتی بخواهم اعلام کنم، بلکه از روی اعتقادم هست.

وی بیان کرد: این شورا باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند وگرنه اگر جلسات برگزار شود و خروجی آن را نبینیم کاری انجام نشده است.

نوری درباره نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی که طی پنجم تا نهم دی‌ماه در تهران برگزار شد گفت: هر وقت بخواهیم تازه شویم باید چنین نمایشگاهی را ببینیم، چرا که عامل شکوفایی است. اگر کارهای مبتنی بر ابتکار در جامعه وجود نداشته باشد و نمایش داده نشود آن جامعه مرده است. محققانی که در این نمایشگاه از دستاوردهایشان بازدید داشتم، جوانانی هستند که با شور و نشاط خود قدم برداشته‌اند و با این حرکت اهداف بیانیه گام دوم محقق می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: همه اینها حاصل زحمات معلمانی است که امروز به این صورت بروز پیدا کرده است. امیدوارم با تعامل مناسب با این مراکز بتوانیم مدارس خودمان را از الگوهایی که اینجا هست به سمت زیست‌بوم فناوری حرکت دهیم.

انتهای پیام
captcha