شعر بخشی از زندگی سردار سلیمانی بود
کد خبر: 4026232
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
محمدجواد شرافت:

شعر بخشی از زندگی سردار سلیمانی بود

محمد جواد شرافت گفت: یکی از آخرین چیزهایی که همراه سردار سلیمانی در زمان شهادت بود مجموعه شعری است که خیلی معنی دارد.

محمدجواد شرافت

سید محمدجواد شرافت؛ شاعر آئینی در حاشیه اختتامیه دهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا برگزاری این کنگره شعر را موثر و مفید خواند و گفت: می‌توانیم در صنف‌های مختلف مثلا جشنواره‌های دانشجویی یا شعر طلاب یا پزشکان و ... فراخوان‌هایی بدهیم و افرادی که در جامعه مورد نظر ما با شعر مانوس هستند را کشف و استفاده کنیم.

شرافت اضافه کرد: خوشبختانه کنگره شعر فرهنگیاران سپاه سبب شده است در میان پاسداران، اولا شاعران شاخصی که در این عرصه هستند را شناسایی کنیم و ثانیا به‌نوعی یک تشویق و تحریک و دلگرمی برای کسانی باشد که در حوزه شعر و شاعری استعداد دارند و وارد این عرصه شوند.

مجری آئین اختتامیه دهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در ادامه درباره کیفیت آثار ارسال شده به این دوره از این کنگره شعر، عنوان کرد: من امسال در این جشنواره حضور داشتم و شعر شاعران را از نزدیک شنیدم، خیلی از این دوستان شاعر را من می‌شناختم و از شاعران درجه یک، اساتید و شاعران جوان فعال کشور هستند و سطح شعرشان هم بسیار بالا و خوب است.

وی افزود: این بالا بودن سطح شعری به شرط اینکه این جشنواره‌ها باشد، به‌ نوعی در بدنه سازمان‌ها و نهادها گسترش پیدا می‌کند.

شرافت در ادامه با اشاره به حضور پررنگ شعر در زندگی سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم عزیز ما که الان هم ایام سالروز شهادت او هست، چقدر شعر در زندگی‌اش بود. اگر دقت داشته باشید در آخرین چیزهایی که همراه حاج قاسم بود، یک مجموعه شعر هم وجود داشت. یعنی وقتی ماشین آن‌ها منفجر شد و همه‌چیز به هم ریخت، یک مجموعه شعر هم با او هست که این خیلی معنی دارد و شاهد هستیم چقدر شعر از معاصرین خواند.

این شاعر آئینی در ادامه افزود: اگر پاسداران ما شاعر نیستند، ولی روحیه شاعرانه‌ای داشته باشند، مطمئنا در ارتباط و تعامل آن‌ها با مردم و فرزندان موثر است؛ همان‌طور که حاج قاسم بود. یعنی اگر شعر در زندگی ما باشد، این اتفاق را رقم می‌زند؛ بنابراین لازم است که از دل چنین کنگره‌هایی، به شکل خاص شاعران عزیز ما در این صنف شناسایی شوند و عموم پاسداران و سپاهیان ما بتوانند با شعر مانوس باشند که خیلی اتفاق خوبی است.

انتهای پیام
captcha