درخواست کلیسای روسیه برای تدریس انجیل در مدارس
کد خبر: 4027078
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

درخواست کلیسای روسیه برای تدریس انجیل در مدارس

رئيس روابط خارجی در کلیسای ارتدوکس مسکو از مسئولان در امور آموزش و پرورش روسیه خواست که درس آموزش انجیل را به برنامه درسی مدارس اضافه کنند.

درخواست کلیسای روسیه برای تدریس انجیل در مدارسبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، متروپولیت والاکالومسکی ایلاریون، رئيس روابط خارجی در اسقفی مسکو و کلیسای ارتدوکس روسیه اظهار کرد:‌ انجیل حتی به عنوان یک اثر ادبی برای بسیاری از افراد شناخته شده نیست و در مدارس تدریس نمی‌شود. ما آثاری از قبیل «ماجرای سپاه ایگور» را می‌خوانیم، اما انجیل نمی‌خوانیم. چرا نباید انجیل را به عنوان اثر ادبی تدریس کنیم؟‌ آیا به نظر شما، انجیل اثر ادبی برجسته‌ای به شمار نمی‌رود؟

پیش‌تر، در کانال تلویزیونی «روسیه ۲۴» نیز ایلاریون گفته بود که انجیل می‌تواند بهترین ابزار برای آموزش زبان خارجی به مؤمنان باشد.

وی همچنین تأکید کرد که آموزش درس «الهیات» در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز بسیار لازم است و همان‌طور که دروسی از قبیل تاریخ روسیه، ادبیات روس و سایر دروس غیرمرتبط با رشته‌های مختلف در دانشگاه تدریس می‌شوند تا شخص نسبت به آنها آگاهی و اطلاع داشته باشد، الهیات نیز باید تدریس شود تا شخص با مسائل دینی و سؤالات شرعی در دین خود آشنا شود.‌

متروپولیت ایلاریون تأکید کرد: وظیفه ما این است که هر شخص بفهمد دین از ما چه می‌خواهد؛ آیا دین از ما می‌خواهد که دست به ترور و افراطی‌گری بزنیم یا به ما صلح و عشق و دوستی را یاد می‌دهد؟!‌

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته چند گروه جدید الهیات در دانشگاه‌ها تشکیل شده است که دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند. ما کتاب‌های درسی برای دوره لیسانس تدوین کرده‌ایم. زیرا تا همین اواخر کتاب درسی مناسبی برای آموزش وجود نداشت و در دانشگاه‌های دینی و همچنین گروه‌های الهیات در دانشگاه‌های غیردینی نیز از ادبیات قرن نوزدهم یا کتاب‌های درسی تهیه شده در قرن بیستم و در خارج از کشور استفاده می‌شد.

ایلاریون در پایان یادآور شد: امروز ما این امکان را داریم که کتب درسی جدید را تدریس کنیم. در کلیسای ارتدوکس روسیه با نظارت غیرمستقیم جناب پاتریارک، کارها در حال انجام است. ما در حدود ۳۰ کتاب درسی منتشر کرده‌ایم و همین تعداد کتاب نیز در دستور کار آینده است. ما موظف هستیم تمام مطالب درسی و کتاب‌های آموزشی مورد نیاز را برای رشته الهیات آماده کنیم.

انتهای پیام
captcha