مشاهدات حافظ ایرانی از رونق فعالیت‌های قرآنی در عراق + عکس
کد خبر: 4027788
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

مشاهدات حافظ ایرانی از رونق فعالیت‌های قرآنی در عراق + عکس

محمدمهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم با اشاره به حضورش در گروه داوری مسابقات سراسری قرآن کریم کشور عراق، از اجرای محفل در ایام شهادت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: رونق فعالیت‌های قرآنی در این کشور درخور توجه است.

رونق فعالیت‌های قرآنی در عراق / حضور در گروه داوری مسابقات سراسری + عکسمحمدمهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به حضور در کشور عراق در ایام دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، گفت: این سفر 10 روزه به منظور داوری در مسابقات سراسری قرآن کشور عراق و همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی که به همین مناسبت در دانشگاه‌ها و برخی از شبکه‌های تلویزیونی و تعدادی از حسینیه‌های آن کشور تدارک دیده شده بود، صورت گرفت.

وی افزود: قسمتی از سفر به داوری در مسابقات سراسری قرآن این کشور اختصاص داشت که با حضور شخصیت‌های عراقی و شبکه‌های تلویزیونی و با استقبال خوب مردم عراق همراه بود. این مسابقات در چهار رشته حفظ قرآن کریم، تلاوت، تفسیر و مدیحه‌سرایی برگزار شد و شرکت‌کنندگانی از ۱۶ استان این کشور حضور داشتند و از سطح کیفی درخور توجهی برخوردار بود.

حق‌گویان تصریح کرد: عمده داوران این رویداد از کشور عراق بودند و علاوه بر من که در زمینه حسن حفظ و یکی از قراء مصری که داوری در بخش تجوید را به عهده داشت، سایر داوران از کشور عراق بودند.

این حافظ کل قرآن به اجرای برنامه‌های قرآنی در مدت زمان حضورش در عراق اشاره و اظهار کرد: اجرا در دانشگاه بصره و دانشگاه فنی و مهندسی جنوب عراق و حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه بخشی از برنامه‌ها بود که استقبال خوبی از آن به عمل آمد. همچنین با رؤسای برخی از دانشگاه‌ها نیز دیدار داشتم. اجرا در مدارس و حضور و گفت‌وگو با شبکه‌های تلویزیونی همچون شبکه کربلا، شبکه امام صادق(ع) و شبکه النعیم از دیگر برنامه‌هایی بود که اجرا شد.

وی بیان کرد: در بخش دیگری از برنامه‌ها با گرو‌های مختلف قرآنی که از حفاظ و قراء بودند، دیداری صورت گرفت و یک دوره آموزشی برای انتقال تجربیات مربوط به حفظ و تثبیت قرآن در جمع‌ حافظان کل نیز برگزار شد.

حق‌گویان تصریح کرد: مطلب قابل توجه در این برنامه‌ها این بود ‌که فضای قرآنی در کشور عراق، برخلاف آن چه که در کشور ما می‌گذرد و طبعاً اوضاع اقتصادی نیز در آن تأثیر دارد، از رونق قابل توجهی برخوردار است و شور و هیجان برای یادگیری حفظ و قرائت قرآن در این کشور، در حال افزایش است. از دیگر مواردی که توجه من را در این برنامه‌ها، به خود جلب کرد، اهتمام ویژه‌ای بود که مردم این کشور برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داشتند‌.

انتهای پیام
captcha