آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان + عکس
کد خبر: 4028013
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان + عکس

داوری اجرای مرحله مقدماتی شرکت‌کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از صبح امروز آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از صبح امروز 22 دی‌ماه در مجتمع بصیرت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران آغاز شده و تا روز 25 همین‌ماه ادامه دارد.

در بخش آقایان شاهد برگزاری رقابت‌ها در سه گروه بزرگسالان یا مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه(شامل رشته‌های قرائت تحقیق،‌ قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم)،‌ دانش‌آموزان یا مسابقات آموزش و پرورش (شامل رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم) و روشندلان یا مسابقات سازمان بهزیستی(شامل رشته حفظ کل قرآن کریم) خواهیم بود.

در این مرحله از مسابقات در رشته قرائت تحقیق بخش آقایان ۴۲ کشور، در رشته حفظ کل آقایان ۴۰ کشور، در رشته ترتیل آقایان ۲۳ کشور و در رشته حفظ کل بانوان نیز ۱۷ کشور نمایندگان خود را برای حضور در این مسابقات معرفی کرده‌اند. همچنین در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزان پسر ۱۵ کشور، در رشته حفظ کل دانش‌آموزان پسر ۱۸ کشور، در رشته قرائت دانش‌آموزان دختر هفت کشور و در رشته حفظ کل دانش‌آموزان دختر نیز ۱۰ کشور نمایندگان خود را برای حضور در مسابقات معرفی کرده‌اند. در بخش روشندلان نیز در رشته حفظ کل بانوان هفت کشور و حفظ کل آقایان نیز ۱۱ کشور اقدام به معرفی نمایندگان خود کرده‌اند. جمعاً در تمامی رشته‌ها و بخش‌ها ۱۹۰ شرکت‌کننده از ۶۹ کشور حضور خواهد داشت.

مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به صورت پخش فایل‌های تلاوت شرکت‌کنندگان برای گروه داوری،‌ برپا می‌شود. در گروه داوری این دوره از مسابقات 28 داور ایرانی و خارجی حضور دارند که شامل 18 داور ایرانی و 10 داور خارجی است. داوران خارجی به صورت مجازی اجرای شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کنند.

در تیم داوری بخش آقایان شاهد چهره‌هایی همچون محمدرضا پورزرگری از ایران و عبدالکبیر حیدری از افغانستان در بخش تجوید، سیداحمد میریان از ایران و محمدعلی العطفایی از مراکش در بخش وقف و ابتدا،‌ نصرت‌الله حسینی از ایران و محمد ماشالی از ترکیه در بخش صوت، صالح اطهری‌فرد از ایران و کمال‌الهواری از سوریه در بخش لحن، محمدصادق نصرالهی از ایران و مهدی العامری از عراق در بخش حسن حفظ هستیم. ریاست هیئت داوران این مرحله از مسابقات بر عهده حیدر کسمایی بوده و نظارت مسابقات را احمد حاجی‌شریف عهده‌دار شده است.

مرحله مقدماتی بخش بانوان پیش از این و طی روزهای 19 و 20 دی‌ماه به صورت داوری فایل‌های ارسالی شرکت‌کنندگان و در مجتمع بصیرت برگزار شده بود.

برگزیدگان این مرحله به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که اسفندماه امسال و در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود، ‌راه می‌یابند. تاکنون در مورد حضوری یا غیر حضوری بودن مرحله نهایی این مسابقات تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام
captcha