۱۲ رشته و گرایش را به تصویب وزارت علوم رسانده‌ایم
کد خبر: 4028089
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
معاون مجتمع قرآن و حدیث المصطفی خبر داد:

۱۲ رشته و گرایش را به تصویب وزارت علوم رسانده‌ایم

معاون مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی از تصویب ۱۲ رشته و گرایش جدید این مجتمع توسط وزارت علوم خبر داد.

۱۲ رشته وگرایش را به تصویب وزارت علوم رسانده‌ایم

حجت‌الاسلام محمدحسن پیرولی، معاون آموزش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: کلاس‌ها و دروس همه رشته گرایش‌های در حال اجرای مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، از ترم دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ براساس طرح تحول آموزشی اجرا خواهد شد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: با توجه به اجرای برنامه طرح تحولی در المصطفی، این مجتمع نیز از این برنامه مثتثنی نیست بطوریکه در طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، چشم‌انداز رشته و گرایش‌های مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث با مصوبات اخیر وزارت علوم به پنجاه رشته و گرایش افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیست رشته و گرایش در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث در حال اجراست، افزود: این مجتمع در آزمون پیش رو، علاوه بر رشته‌های سابق خود اقدام به پذیرش طلبه و دانش‌پژوه در ۱۲ رشته وگرایش اخیر را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پیرولی، با اشاره به اینکه تعداد دیگری رشته و گرایش‌ها، در حال طی کردن فرایند تصویب ستادی و وزارتی‌اند، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها و دروس همه رشته وگرایش‌های در حال اجرای مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث از ترم دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ براساس طرح تحول آموزشی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

معاون آموزش مجتمع عالی قرآن و حدیث یادآور شد: طرح تحول آموزشی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث با پیگیری‌ها و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث و با همکاری معاونت آموزش جامعةالمصطفی به تصویب نهایی رسیده و در سایت وزارت علوم بارگذاری و مقرر گردید از نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه براساس طرح تحول آموزشی دانش‌پژوهان دوره کارشناسی تعداد ۱۲۰ واحد عمومی، ۴۰ واحد تخصصی رشته تحصیلی و ۱۰ واحد دروس تخصصی اختیاری (جمعاً ۱۷۰ واحد درسی) را می‌گذرانند، اظهار کرد: در دوره کارشناسی ارشد مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، ۱۰ واحد دروس حوزوی، ۲۶ واحد دروس تخصصی، ۱۰ واحد دروس تخصصی اختیاری و ۶ واحد پایان‌نامه ارائه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برای همه رشته‌های دوره دکتری ۱۴ واحد دروس حوزوی، ۱۸ واحد دروس تخصصی، ۶ واحد دروس تخصصی اختیاری و ۱۸ واحد رساله در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام پیرولی، با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی دروس طرح تحول، نیاز‌های علمی طلاب و نیز روزآمدی سرفصل‌های دروس، مورد توجه ویژه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانش‌پژوهان ترم آخر تحصیلی، که دروس خود را در ترم جاری به پایان رسانده‌اند نیاز به گذراندن واحد دیگری ندارند و همه دروس گذرانده آنان، با دروس طرح تحول معادل‌سازی خواهد شد.

وی یادآور شد: رشته‌های جدید دوره کارشناسی «تربیت مربی قرآن» و «معارف و حفظ قرآن» در جلسه کمیسیون وزارت علوم برای مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث به تصویب رسیده است، برآنیم تا به زودی بتوانیم با فراهم‌سازی مقدمات لازم، این دو رشته دوره کارشناسی را در ترم جاری و ده رشته جدید مقاطع تحصیلات تکمیلی را از سال تحصیلی آینده عملیاتی و اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha