لزوم ورود گسترده‌تر فیلمسازان به ترسیم جنایات داعش
کد خبر: 4028118
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
رضا برجی تأکید کرد؛

لزوم ورود گسترده‌تر فیلمسازان به ترسیم جنایات داعش

یک مستندساز بر لزوم ورود هنرمندان به عرصه فیلمسازی یا سریال‌سازی درباره جنایات داعش تأکید کرد و گفت: این جنایات با چند اثر بازگو نمی‌شود و باید در این حوزه کارهای متعددی انجام شود.

رضا برجی، مستند‌ساز در گفت‌‌وگو با ایکنا با بیان اینکه فیلمسازی درباره داعش به چند کار خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: اینکه فکر کنیم داعش کاملاً از بین رفته و دیگر نیازی نیست درباره آنها فیلم یا سریالی ساخته شود، اشتباه محض است، چون بیان جنایاتی که داعشیان مرتکب شده‌اند نیاز به تولیدات متعدد دارد. همچنین خطر این گروه تروریستی هم‌اکنون باقیست، چون در بخش‌هایی از سوریه هنوز وجود دارند و می‌توانند با تجهیز امکانات، مجدداً خطری برای منطقه محسوب شوند.

وی افزود: طرحی با عنوان «زلزله در شامات» نوشته‌ام که حاصل شش ماه تحقیق است. برای نگارش این طرح به سوریه سفر کرده‌ام. در این مجموعه که قرار است بین 20 الی 25 قسمت باشد، موضوعاتی مطرح می‌شود که شاید تا به امروز کمتر شنیده باشید. برای مثال جنایاتی که نسبت به زنان ایزدی رخ داده، از جمله آن است.

این سینماگر ادامه داد: در این حوزه (داعش) باید کار تحقیقی و مطالعاتی لازم شود چون آنها بر فعالیت‌های تبلیغی خود تمرکز ویژه دارند. گواه این ادعا نیز دختران و پسرانی هستند که از اروپا و آمریکا فریب شعارهای داعشیان را خورده و به آنها در سوریه ملحق شده‌اند.

وی درباره مجموعه «عراق؛ سرزمین زخمی» هم چنین اطلاع رسانی کرد: روند ساخت این کار به دلیل برخی مشکلات مالی، مدتی است متوقف شده است؛ البته تا یک ماه آینده این مسائل بر طرف خواهد شد و این مجموعه مراحل فنی را پشت سر خواهد گذاشت تا از شبکه یک سیما شاهد پخش آن باشیم.

برجی ادامه داد: این مجموعه نیز 15 قسمت دارد که هر قسمت آن 30 دقیقه خواهد بود. این مجموعه مستند نیز حضور داعش در عراق را مد نظر قرار می‌دهد. این کار هم از تصاویر تولیدی و هم آرشیوی بهره برده است. بخشی از مستند نیز مصاحبه محور است.

انتهای پیام
captcha