درخواست اتحادیه علمای مسلمان از قزاقستان برای رسیدگی به مطالبات
کد خبر: 4028128
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

درخواست اتحادیه علمای مسلمان از قزاقستان برای رسیدگی به مطالبات

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از دولت قزاقستان خواست به مطالبات مردم در خصوص ایجاد امنیت، عدالت اقتصادی و رفع فساد رسیدگی کند.  

درخواست اتحادیه علمای مسلمان از قزاقستان برای رسیدگی به مطالبات مردمبه گزارش ایکنا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفت، از مردم و دولت قزاقستان خواست که منافع، استقلال، حاکمیت و امنیت این کشور را مد نظر قرار دهند و از ثروت‌ها، دستاوردها و عزت کشورشان محافظت کنند. همچنین منافع کشورشان را بالاتر از همه منافع شخصی قرار دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه علمای مسلمان از دولت قزاقستان می‌خواهد که به خواسته‌های مردمی به منظور تأمین امنیت، عدالت اقتصادی و رفاه، رفع هرگونه فساد و اجازه تظاهرات مسالمت‌آمیز رسیدگی کند و همچنین از تظاهرات‌کنندگان می‌خواهد که به اموال خصوصی و عمومی حمله نکنند. چرا که زیان‌رساندن در اسلام و در همه ادیان حرام است.
 
علمای مسلمان در این بیانیه، از همه مردم قزاقستان خواسته‌اند که امنیت، آرامش و ثبات را به کشور خود بازگردانند تا این کشور هرچه سریع‌تر از وجود نیروهای خارجی بی‌نیاز شود.
 
در این بیانیه همچنین تأکید شده است که اتحادیه با نهایت رنج و نگرانی آنچه را که در این کشور عزیز (قزاقستان) - کشور تمدن و علما، کشور عالم ربانی «خواجه احمد یسوی» که نقش عمده‌ای در نشر اسلام و تمدن اسلامی در آسیای میانه داشت - می‌گذرد را دنبال می‌کند.
 
اتحادیه علمای مسلمان تأکید کرد: ما از آنچه در رسانه‌ها درباره اغتشاشات اخیر منتشرشده که منجر به کشته‌شدن ده‌ها نفر، زخمی‌شدن صدها نفر و دستگیری هزاران نفر شده و موجب شده که دولت از نیروهای خارجی کمک بطلبد، بیش از همه دردمندیم زیرا آثار خطرناک آن را در آینده فقط خدای متعال می‌داند.
 
در ادامه بیانیه تأکید شده است: تجربیات گذشته نشان داده است که نیروهای بیگانه در هیچ کشوری و تحت هر پوششی وارد نشده‌اند مگر اینکه بر فساد و بی‌عدالتی و درد و رنج مردم افزوده‌اند.
 
در پایان این بیانیه آمده است که این اتحادیه مردم خوب قزاقستان و دولت این کشور را به آرامش و حل مشکلات از طریق گفت‌وگوی داخلی دعوت می‌کند و از دولت می‌خواهد که به مطالبات ملت بزرگ قزاقستان پاسخ دهند تا هر قدرت خارجی که هیچ خیر و منفعتی برای این کشور ندارد، به سرعت کنار گذاشته شود.
 
این بیانیه به امضای علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان و احمد الریسونی، رئیس این اتحادیه رسیده است.
 
 

انتهای پیام
captcha