اعلام برنامه‌های رویداد «چهار فصل قرآنی» در زمستان + پوستر
کد خبر: 4028650
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

اعلام برنامه‌های رویداد «چهار فصل قرآنی» در زمستان + پوستر

برنامه‌های فصل زمستان چهار فصل قرآنیشریح شد.که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری 28 جلسه کارگاهی اشاره کرد.

ادامه اجرای رویداد «چهارفصل قرآنی» در فصل زمستان + پوستر

به گزارش ایکنا، معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در ادامه روند برگزاری رویداد فرهنگی هنری چهار فصل قرآنی طی اطلاعیه‌ای برنامه‌های این طرح را برای فصل زمستان تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است، با توجه قرارداشتن ماه‌های رجب و شعبان در فصل زمستان و همچنین ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر در این فصل، موضوع رویداد فرهنگی هنری چهار فصل قرآنی برای فصل زمستان شادی و نشاط بر اساس آموزه‌های دینی و قرآن کریم خواهد بود.

سیر جلسات کارگاهی به تعداد 28 جلسه، با موضوع آمادگی پیش از ازدواج، شخصیت شناسی زن از منظر الگوهای قرآنی، جلسات تدبر با موضوع شادکامی و نشاط در قرآن، برگزاری جلسات آموزشی هنری ویژه دانشجویان، مسابقه کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه با عنوان «ولی خدا» در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی‌خط با محوریت شخصیت والای امیرالمومنین امام علی(ع) از جمله برنامه‌هایی هستند که دبیرخانه این طرح برای فصل زمستان در نظر گرفته است.

از جمله فعالیت‌هایی که در فصل پاییز با موضوع صلح و دوستی در قرآن انجام شد؛ برگزاری چهار نشست تخصصی با عناوین «اخلاق پیامبر از منظر قرآن با رویکرد وحدت بخشی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی‌زاده، «پیامبر اکرم (ص)، منادی صلح و آشتی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیرزاد، «سیره وحدت‌بخش معصومین(ع)» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فیروزمهر و «لزوم وحدت مسلمانان در عصر حاضر» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غرسبان، بوده است.

همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان «سیری در سیره نبوی»، برگزاری نمایشگاه تایپوگرافی با عنوان «پیامبر مهربانی» و ارائه خدمات مختلف آموزشی از دیگر فعالیت‌هایی بود که در فصل پائیز برگزار شد.

بر اساس گزارش ایکنا در رویداد چهار فصل قرآنی با توجه به رویدادهای مهم هر فصل از سال، موضوعی در نظر گرفته شده و تمامی برنامه‌های اجرایی در این رویداد حول آن موضوع خواهد بود و مخاطبان آن نیز تمامی دانشجویان علاقه‌مند هستند.

تمامی علاقه‌مندان به رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانند ضمن عضویت در شبکه فعالان قرآنی دانشجویی در این طرح شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این طرح بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی، مسابقه کتابخوانی، جلسات تدبر در قرآن، فراخوان آثار هنری و آموزش‌های مختلف در حوزه مهارت‌های فردی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا ضمن آشنایی با موضوع فصل و ارتباط آن با قرآن، یک سری مهارت‌های فردی نیز در کنار این مفاهیم را هم آموزش ببینند.

دانشجویان علاقه‌مند به حضور در این رویداد فرهنگی ـ قرآنی جهت اطلاع از برنامه‌های چهارفصل قرآنی می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isqa.ir مراجعه و از زمان برگزاری برنامه‌ها مطلع شوند.

اعلام برنامه‌های رویداد «چهارفصل قرآنی» در فصل زمستان + پوستر

انتهای پیام
captcha