زنجان بیش از ۴۰ بانوی شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 4029017
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

زنجان بیش از ۴۰ بانوی شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا گفت: زنجانی‌ها بیش از ۴۰ بانوی شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

بانوی شهیده زنجانی

علی کاظمی، مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: مادران شهدا با تأسی از سیره و اخلاق نیکو و برجسته حضرت زهرا(س) نسل‌های ارزشمند و افتخارآفرین را به جامعه تحویل دادند که در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی آفریدند.

وی با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به کشور ادا کردند و امروز باید همه اقشار جامعه از مقام والای این عزیزان که نماد ایثار و مقاومت هستند به نحو شایسته تجلیل و تکریم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده دو هزار و 912 شهید در بنیاد شهید استان زنجان فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 978 متاهل و یک‌هزار و 934 نفر از شهدا مجرد هستند.

وی همچنین به تعداد والدین شهدای معزز در قید حیات اشاره کرد و افزود: ۴۲۲ نفر پدر و هزار و 97 نفر از مادران گرامی والدین شهدا در قید حیات هستند و متأسفانه دو هزار و 248 پدر و هزار و 680 مادر شهید به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند.

کاظمی با بیان اینکه استان زنجان 41 بانوی شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، تأکید کرد: 41 شهیده زن زنجانی الگوی تمام عیار جامعه هستند و باید به درستی در جامعه معرفی شوند.

وی همچنین به برنامه‌های روز تکریم مادران و همسران شهدا در سطح استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: دیدار و تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا در سطح شهرستان‌ها با حضور مسئولان، برقراری تماس و ارسال پیامک تسلیت سال‌روز وفات حضرت ام‌البنین(س) نیز به جامعه هدف و تجلیل از همسران و مادران شهدا توسط ادارات استان از قبیل سازمان زندان‌ها از جمله‌ برنامه‌های روز تکریم مادران و همسران شهدا در استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری يادواره شهدای مقاومت با سخنرانی يکی از سرداران جبهه مقاومت در حسينيه ثارالله زنجان و نشست هفتگی نقد و بررسی کتاب‌ روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان روایت مادری که به نقد و بررسی کتاب انتهای بن‌بست دوم روایت داستانی از زندگی‌نامه مادر غواص شهید عباس منتخبی به قلم مهسا سیفی از ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) از دیگر برنامه‌های روز تکریم مادران و همسران شهدا است.

انتهای پیام
captcha