برگزاری یادواره شهدا در مهرستان
کد خبر: 4044725
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

برگزاری یادواره شهدا در مهرستان

در راستای تکریم از خانواده معظم شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ۱۳ خانواده شهید شهرستان مهرستان تجلیل به عمل آمد.

یادواره شهدا در مهرستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، مردم مهرستان سال و قرن جدید را با برگزاری يادواره شهدای شهرستان صبح امروز، 3 فروردین با حضور ناصر دُرازهی فرماندار، مولوی عبدالله کرد امام‌جمعه اهل تسنن، حسین نکویی فرمانده سپاه، گروه‌ جهادی شهید محمدزاده، خانواده شهدا و عموم مردم در سالن سپاه آغاز کردند.

ناصر دُرازهی، فرماندار مهرستان ضمن تبریک سال جدید بیان کرد: خداوند را شاکریم که آغاز سال و قرن جدید را خدمت خانواده معزز شهدا هستیم، وظیفه ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است.

وی افزود: شهید سلیمانی، شهید شوشتری و شهید محمدزاده بزرگ شده همین فرهنگ بودند و اکنون گروه جهادی که در شهرستان برای محرومیت‌زدایی مردم در این ایام خدمت می‌کنند مزین به نام شهید محمدزاده است که ما قدردان زحماتشان هستیم.

مولوی عبدالله کرد، امام‌جمعه اهل سنت مهرستان در حاشیه این مراسم گفت: ما مردمان مهرستان قدردان شهدا هستیم و یادی کنیم از شهدای وحدت شهید شوشتری و شهید محمدزاده برای خدمت به مردم بلوچ به سیستان و بلوچستان آمده بودند که متأسفانه توسط لیالی استکبار به شهادت رسیدند که خداروشکر آن شخصی که این بزرگواران را به شهادت رساند توسط فرزندان شهدای وحدت قوم بلوچ به سزای اعمالش رسید، جای دارد از زحمات حسین نکویی فرمانده سپاه مهرستان و همکاران شان که بصورت جهادی در سطح شهرستان خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم.

سرهنگ پاسدار حسین نکویی، فرمانده سپاه مهرستان نیز در حاشیه این مراسم ضمن تبریک سال‌ نو و تقدیر از خانواده معظم شهدا گفت: وظیفه ما انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌های آینده و قدردانی از شهدا و خانواده معزز شهداست.

وی افزود: شهدا از جان گذشتند تا ما آسوده و باعزت زندگی کنیم و ماباید درجهت رونق فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشیم، همان‌طور که جهادگران گروه شهید محمدزاده اکثرا از خانواده شهدا هستند و در این ایام تعطیلات سال نوروزی برای خدمت به مردم در مهرستان حضور دارند که از زحمات آنان تشکر میکنم.

گفتنی است در پایان ضمن برگزاری نمایشی در وصف شهدیان حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی از خانواده ۱۳ شهید مهرستان و خانواده شهیدان جهانزاده تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha