اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان ثبت‌نام بخش مؤسسات نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4047025
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان ثبت‌نام بخش مؤسسات نمایشگاه قرآن

«فراخوان ثبت نام بخش موسسات بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 16 فروردین 1401 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «موسوی مطلق در «تربت ما» مزار و شخصیت علما و بزرگان دین را معرفی می‌کند» می‌خوانیم:  شبکه افق در ایام ماه مبارک رمضان در قالب کار کوتاه «تربت ما» به معرفی محل مزار عالمان و بزرگان دین و ویژگی‌های شخصیتی آنان می‌پردازد. در این روزگار ماشین زده و شلوغ، که آدم‌ها در روزمرگی‌های خود غوطه‌ور هستند. گوشه دنج و تفکر و آرامش برای تک‌تک‌مان حکم طلاییست ناب، که گمشده ما در هیاهو و اضطراب است. «تربت ما» جستجو می‌کند و شما را با خود به گوشه‌ای دنج و پر آرامش می‌برد تا استخوان سبک کنید و بیاندیشید به همت مردانی بلند جایگاه که زندگی‌شان قله‌هایی مرتفع دارد و بعد از موتشان برکات و اثراتشان جاریست تا قیام و قیامت.
 
این تلاش مجموعه‌ای از مستندهای کوتاهی است که در قالب معرفی بزرگان، علما و اولیای راه حق همچون علامه حائری، آیت‌اللّه سعیدی، حجت‌الاسلام نواب صفوی، حکیم ابوالحسن جلوه، شیخ صدوق آیت الله شیخ حسین وحید، آیت‌الله سیدرضا دربندی، آیت‌الله محمدجواد انصاری همدانی و آیت‌الله مختار امینیان تلاش می‌کند تا مخاطب را با نقاط عطف زندگی و اثرات و برکات ایشان آشنا و در نهایت مزار و تربتشان را معرفی کند تا با زیارت و فاتحه‌ای از آثار و برکاتشان بهره‌مند شویم.  این «کار کوتاه» در ایام ماه مبارک رمضان هر روز بعد از اذان ظهر از شبکه افق پخش می‌شود.
 
سه خبر دیگر این صفحه شامل «تدارک سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران برای رمضان/ قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»،  «ترتیل جزء سوم قرآن با صدای منشاوی+فیلم» و «دعای روز سوم ماه رمضان/ از بی‌خردی و اشتباه دورم‌ ساز+فیلم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «درنگی در شعار سال ۱۴۰۱ از منظر علوم انسانی/ عبور از برداشت رایج از مفهوم تولید دانش بنیان»، «توصیف جنس و منزلت فرشته‌ها در قرآن»، «ترتیل سریع جزء سوم قرآن / پرهیز از دوستی با دشمنان» و «احکام فقهی کپی و تکثیر نرم‌افزار بدون اجازه تولید‌کننده» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «طرح جلسه تلاوت قرآن با هدف الگوسازی در مساجد به همت کانون‌های فهما برگزار می‌شود» می‌خوانیم: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری جلسات تلاوت و استماع، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با هدف الگوسازی در مساجد اقدام به اجرای طرح جلسه تلاوت قرآن در کانون‌های مساجد کشور کرده است. بر پایه این گزارش، جلسات تلاوت و استماع قرآن به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با حضور قاریان قرآن کریم به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
گفتنی است مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها نسبت به مساله رونق هرچه بیشتر جلسات قرآن تاکید داشته‌اند، از جمله در سال ۱۳۹۵ بیان کردند که: جلسه برای قرآن بگذارید. این از جمله کارهایی است که اگر ان‌شاءالله انجام بگیرد و رواج پیدا کند و شما قرآنی‌ها- این کار، کار شما است. همت کنید و یک چنین مجالسی تشکیل بدهید، سرعت رشد حرکت قرآنی در کشور را افزایش خواهد داد و مردم را آشنا خواهد کرد. منظور از جمله تلاوت قرآن این است که جلسه ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند، قاری قرآن بنشیند آنجا یکساعت کمتر یا بیشتر قرآن بخواند، مستمعین هم فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند، بیایند و بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی موثر است.
 
پنج خبر دیگر این صفحه شامل «جهاد تبیین؛ مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه»، «دعای روز سوم ماه مبارک رمضان؛ بیداری از خواب غفلت و تقویت حافظه»، «مراسم یادبود آیت‌الله العظمی علوی گرگانی برگزار می‌شود»، «شرح دعای روز سوم ماه رمضان؛ عنایتی از نوع بالاترین درجه جود و بخشش» و «حوالی افطار در میدان تجریش» هستند.

ایرنا

دو خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا شامل «محافل خانگی قران‌خوانی در مازندران احیا می‌شود» و «خدایا! به ما تیزهوشی عنایت فرما» است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «فراخوان ثبت نام بخش موسسات بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن» آمده است: نظر به برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٧ فروردین لغایت ٩ اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی از کلیه مؤسسات فعال در حوزه قرآن و عترت دعوت به عمل می‌آید که جهت ثبت نام و ارائه طرح اقدام به ثبت نام اولیه نمایند. ثبت نام به منزله حضور قطعی در نمایشگاه نیست.تنها مؤسسات دارای طرح جدید و خلاق و نوآورانه امکان حضور در نمایشگاه را دارند. مؤسسات بعد از تکمیل قالب ارائه طرح، فایل را به صورت pdf از طریق واتسآپ به شماره ۰۹۱۸۸۷۱۸۸۲۷ ارسال کنند.
 
دو خبر دیگر این صفحه شامل «گفتمان سازی مهمترین وظیفه پویش ستاره‌های قرآنی است» و «دعای روز سوم ماه مبارک رمضان/ اوقات شرعی» هستند.

میزان

پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «مترو، مخاطب، حرکت، با مقدمه‌ای از وحید جلیلی منتشر شد/ این کتاب برای چه کسانی مفید است»، «اسماعیلی: نمایشگاه کتاب تهران امسال در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود»، «نهاد‌های شهری برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام آمادگی کردند»، «ثبت‌نام در بخش بین‌الملل «سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» آغاز شد» و «فواید و فضایل دعای روز سوم ماه مبارک رمضان» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان شامل « پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه» یک ماه دیگر تمدید شد»، «جهاد تبیین تفکیک ضعف‌ها از قوت‌هاست»، و «حدیث امام کاظم (ع) درباره دعای روزه داران» است.
 
انتهای پیام
captcha