حذف تست کرونا برای ایرانیان زائر کربلا
کد خبر: 4047127
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

حذف تست کرونا برای ایرانیان زائر کربلا

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از این پس زائران ایرانی برای ورود به عراق فقط باید کارت تزریق دو دز واکسن را همراه داشته باشند و نیازی به داشتن تست PCR منفی نیست.

زائران ایرانی بدون تست PCR منفی می‌توانند وارد عراق شوند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ وحید اسکندری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت درباره تصمیم مسئولان عراق مبنی بر دستورالعمل بهداشتی برای ورود اتباع دیگر کشورها، اعلام کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت مبنی بر تسهیل تردد زائران به کشور عراق، الزام جوابیه منفی تست pcr برای زائران ایرانی لغو شد.

وی افزود: همانند گذشته زائران ایرانی باید کارت واکسیناسیون معتبر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور که نشان دهنده دریافت دو دز واکسن است را در اختیار داشته باشند و دریافت تست pcr هیچ ضرورتی ندارد.

اسکندری اضافه کرد: پیش‌تر دریافت جواب منفی آزمایشPCR  طی 72 ساعت قبل از اعزام یا تزریق دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت برای سفر به این کشور و در اختیار داشتن کارت مربوط به واکسیناسیون الزامی بود که از این پس فقط کارت واکسیناسیون مدنظر خواهدبود.

انتهای پیام
captcha