جزئیات برگزاری جلسات شرح حدیث کساء در ماه رمضان
کد خبر: 4047240
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
پویا پایداری تشریح کرد:

جزئیات برگزاری جلسات شرح حدیث کساء در ماه رمضان

مدیرگروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی ضمن تشریح جزئیات برگزاری جلسات شرح حدیث کساء در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این جلسات از سال 1395 به شکل مناسبتی برگزار می‌شد اما در ماه‌های رجب، ایام فاطمیه و رمضان هر شب برگزار می‌شود.

پویا پایداری، مدیرگروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسات شرح حدیث کساء گفت: این جلسات تحت عنوان «پرده‌پوشانی پرده‌انداز» برگزار می‌شود و تاکنون حدود صد و چهل جلسه سی تا چهل دقیقه‌ای برگزار شده است. این جلسات ابتدا به شکل حضوری برگزار می‌شد اما بعد از شیوع کرونا در بستر سامانه رویتاب برگزار می‌شود و همچنان ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: حدیث کساء یک منشور امام‌شناسی است و رابطه اهل بیت(ع) را با قرآن به نمایش می‌گذارد اما متأسفانه تاکنون به خوبی به آن پرداخته نشده است. نوآوری که ما انجام داده‌ایم این است که عبارت به عبارت حدیث به شکل دفتر تدوین شده است و الان در حال شرح دفتر سی و هفتم با عنوان «معاندان نور هدایت» هستیم.
 
مدیرگروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: معمولاً هر دفتر ده تا یازده جلسه طول می‌کشد و با سبک زندگی امروز هم مطابقت داده می‌شود تا مشخص شود که افراد دوستدار اهل بیت(ع)، اخلاق‌مدار و قرآن‌مدار چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه باید از این حدیث درس بگیریم که بتوانیم زندگی خودمان را با قرآن و اهل بیت(ع) تطبیق دهیم. قصد تعریف ندارم اما واقعاً چنین جلساتی بی‌بدیل است و تاکنون چنین نمونه‌ای کار نشده است.
 
پدیدار یادآور شد: این جلسات از سال 1395 به شکل مناسبتی برگزار می‌شد اما در ماه‌های رجب، رمضان و ایام فاطمیه هر شب ساعت 18 برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که فقط در سال گذشته هفتاد جلسه از شرح حدیث کساء برگزار شد. 

 

انتهای پیام
captcha