برگزاری طرح رسول اکرم(ص) از سوی مؤسسه مکتب‌ امام رضا(ع)
کد خبر: 4047960
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

برگزاری طرح رسول اکرم(ص) از سوی مؤسسه مکتب‌ امام رضا(ع)

طرح قرآنی «رسول اکرم(ص)» همزمان با ماه مبارک رمضان با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

طرح رسول اکرم(ص) به گزارش ایکنا، ششمین دوره طرح قرآنی رسول اکرم(ص) همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب امام رضا(ع) با محوریت سوره مبارکه یاسین در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم برگزار می‌شود.

براساس تقویم آموزشی این طرح، 28 قسمت مربوط به ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. این تقویم قرآنی با محوریت آیات مبارکه یاسین است که هر روز سه آیه، همراه با معرفی یکی از شخصیت‌های دینی و تشریح یک حکم از احکام روزه، نماز و وضو ارائه می‌شود و در پایان ماه مبارک رمضان به افرادی که سوره یاسین را حفظ کنند به قید قرعه هدایایی اهدا می‌شود.

طرح رسول اکرم(ص) با هدف ترویج و تفسیر آیات قرآن و بیان روایات و گسترش احکام دینی و به فراخور انتخاب سوره‌ای مناسب با مناسبت‌های دینی، با محوریت روخوانی، ترجمه، تفسیر، شأن نزول و احکام از سوی مبلّغان در پایگاه‌هایی چون مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات، کانون‌های قرآنی سراسر کشور از سوی رابطان طرح اجرا می‌شود.

مبلغان بومی و محلی نیز می‌توانند براساس شرح‌نامه‌ای که از سوی مؤسسه مکتب امام رضا(ع) تهیه و تدوین شده است، طی برنامه‌ریزی مشخص، روزانه به شرح آیات همان روز و بیان نکات آن، بپردازند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۱۹۳۰۵۶۷ تماس بگیرند یا به صفحه این طرح در اینستاگرام به نشانی tarhe_rasoleakram  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha