آیا می‌توانیم هم روزه بگیریم و هم ورزش کنیم + فیلم
کد خبر: 4048523
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

آیا می‌توانیم هم روزه بگیریم و هم ورزش کنیم + فیلم

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد یک ساعت تا یک ساعت و نیم قبل از افطار ورزش کنید.

آیا می‌توانیم هم روزه بگیریم و هم ورزش کنیم؟+ فیلم

محمود مردانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در مجموعه درس‌گفتار «سلامت در رمضان» به تشریح مهم‌‌ترین مباحث مربوط به سلامت از جمله ورزش در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم هم روزه بگیریم و هم ورزش کنیم؟ گفت: افرادی که می‌خواهند در ماه رمضان ورزش کنند و این ورزش فشار زیادی به آنها وارد نکند، می‌توانند یک تا دو ساعت قبل از افطار ورزش کنند.

ممکن است ورزش پیاده‌روی، دوچرخه سواری یا رفتن به باشگاه باشد؛ فرقی ندارد. شما هر ورزشی را که دوست دارید می‌توانید انجام دهید. وقتی فردی ورزش می‌کند، اندورفین‌ در بدن وی ترشح می‌شود. اندورفین‌ 200 برابر مرفین اثر نعشگی حلال دارد. ترشح اندورفین‌ در بدن موجب ایجاد شور و نشاط در انسان می‌شود.  

پس فرقی ندارد شما چه نوع ورزشی دوست دارید؛ مثلاً اگر پیاده‌روی را دوست دارید، یک ساعت پیاده‌روی با سرعت تند به نحوی که ضربان قلب را بالا ببرد، انجام دهید. ورزش موجب می‌شود تارهای اکتین و میوزین بدن (تارهای گوشت) قطورتر شوند.

معمولاً سن که از 35 سال بالاتر می‌رود در سال سه درصد از بافت عضله تحلیل می‌رود. جالب است بدانید ورزش باعث می‌شود بافت عضله شما تحلیل نرود بلکه توده عضلانی شما بیشتر شود.

ورزش حتی برای کسانی که فشار خون دارند نیز مفید است. معمولاً می‌گوییم برای همه بیماری‌ها ورزش مفید است. پس از هر ورزشی که لذت می‌برید، یک ساعت تا یک ساعت و نیم قبل از افطار آن را انجام دهید.

انتهای پیام
captcha