نحوه مراقبت از بدن در برابر اسیدی شدن + فیلم
کد خبر: 4048854
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
سلامت در رمضان/ 5

نحوه مراقبت از بدن در برابر اسیدی شدن + فیلم

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه با مصرف زیاد شیرینی در ماه رمضان بدنمان را اسیدی و مستعد چاقی می‌کنیم، توصیه کرد مواد غذایی قلیایی مثل میوه و سبزیجات را بیشتر مصرف کنیم.

بدنمان را در ماه رمضان اسیدی نکنیم + فیلم

محمود مردانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در مجموعه درس‌گفتار «سلامت در رمضان» به تشریح مهم‌‌ترین مباحث مربوط به سلامت از جمله نوع مواد غذایی که بهتر است در این ماه مصرف شود پرداخت و گفت:

در ماه رمضان عرضه یک سبد غذایی خاص شروع می‌شود و فروشگاه‌ها شلوغ شده و خرید برای ماه رمضان صورت می‌گیرد، اما بیشتر مواد غذایی ارائه شده در این سبد اسیدی است.  از صفر تا 14 میانگین ph مواد است و عدد هفت وسط این میانگین است که مواد خنثی هستند، از عدد هفت به سمت صفر محیط اسیدی و از عدد هفت به بالا محیط قلیایی است.

وقتی یکسری مواد غذایی را استفاده می‌کنیم از خودشان پسماندهای الکتریکی تولید می‌کنند و این پسماندها خاکسترهای اسیدی هستند که باید از بدن دفع شوند. این مواد از طرق مختلف از بدن دفع می‌شوند اما ممکن است این مواد را ما زیاد مصرف کنیم مثلاً زیاد شیرینی، زولبیا، بامیه و ... مصرف کنیم، در این صورت دفع این مواد کفاف نمی‌دهد و وقتی مواد اسیدی در بدن زیاد شد، بدن این موارد را به چربی تبدیل و خاکسترهای اسیدی را در بافت چربی پنهان می‌کند تا به سایر اعضای بدن صدمه نزنند و این عامل چاقی می‌شود.  

مواد غذایی قلیایی پسماند اسیدی و سمی ندارند مثل میوه‌ها و سبزی‌ها. آب هم خنثی است.

مواد اسیدی موجب چاقی، فشار خون، دیابت، مشکلات کلیوی، سردرد، میگرن، کبد چرب، استرس، دلشوره، افسردگی و ... می‌شوند. اما در محیط قلیایی خبری از چاقی نیست بلکه سلامتی، تناسب اندام، شادی و ... قرار دارد.

در ماه رمضان مصرف مواد خوراکی که خاصیت اسیدی دارند زیاد می‌شود و این در کنار اینکه نمی‌دانیم سحر و افطار چه بخوریم از دلایل چاق شدن است. این عوامل باعث شده به جای لاغر شدن در ماه رمضان چاق شویم. البته من نمی‌گویم شیرینی و زولبیا و بامیه نخورید بلکه به صورت صحیح باید این مواد مصرف شوند.

انتهای پیام
captcha