سالم‌ترین افطاری چیست + فیلم
کد خبر: 4049710
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
سلامت در رمضان/ 7

سالم‌ترین افطاری چیست + فیلم

یک مشاور تغذیه و رژیم درمانی، نان، پنیر و گردو را به همراه خرما و چای بهترین مواد برای وعده افطار دانست و نحوه مصرف صحیح شیرینی در این وعده را تشریح کرد.

سالم‌ترین افطاری چیست+ فیلم

محمود مردانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در مجموعه درس‌گفتار «سلامت در رمضان» به تشریح مهم‌‌ترین مباحث مربوط به سلامت از جمله تغذیه در وعده افطار پرداخت که در ادامه می‌خوانید و می‌بینید.

افطار چه چیزی بخوریم؟

در افطار از نان(فرقی ندارد چه نانی باشد)، پنیر و گردو استفاده کنید. پنیر و گردو را با هم استفاده کنید چون جذب فسفر و کلسیم با هم بالا می‌رود. حتماً شنیده‌اید که خوردن پنیر خالی انسان را کند ذهن می‌کند چون برای جذب از فسفر مغز استفاده می‌کند، وقتی گردو را با پنیر استفاده می‌کنید پنیر از فسفر گردو برای جذب استفاده می‌کند و باعث می‌شود باهوش‌تر شوید.

یک یا چند نوع سبزیجات هم استفاده کنید. پیشنهاد من استفاده از گوجه فرنگی، خیار و سبزیجات است چون بیش از 90 درصد سبزیجات را آب تشکیل داده است. آب سبزیجات مغذی است و آب سلولی که از سبزیجات تأمین می‌شود به تدریج آزاد و جذب می‌شود و تدریجاً هم دفع می‌شود و اجازه نمی‌دهد شما تشنه شوید. در کنار آن بهتر است از خرما و چای هم استفاده کرد.

آیا می‌توانیم زولبیا، بامیه، شله‌زرد و شیرینی استفاده کنیم؟ بله می‌توانید اما نباید همه این مواد را با هم استفاده کنید بلکه اگر یک روز بامیه می‌خورید، یک بامیه را به آرامی بخورید به نحوی که زبان مزه را درک کند و لذت ببرد. شیرینی کوچک استفاده کنید و حتی یک شیرینی را چند قسمت کنید و به آرامی از آن مصرف کنید. روز بعد شله زرد بخورید و روز دیگر سایر اقلام شیرین را. با این روش چاق نمی‌شوید و معده شما هم اذیت نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha