ارائه ایده‌های خلاقانه 30 مؤسسه قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4049954
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

ارائه ایده‌های خلاقانه 30 مؤسسه قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مسئول بخش مؤسسات قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: طی فراخوان اعلام شده 30 مؤسسه قرآنی دارای طرح و ایده خلاقانه و نوآورانه در این بخش در مساحتی حدود 900 متر مربع فعالیت می‌کنند.

tعالیت بخش مؤسسات مردم نهاد با 30 غرفه در مساحت 900 متر مربعحسن محمدی، مسئول بخش مؤسسات قرآنی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌‌وگو با ایکنا، گفت: این بخش در 900 متر مربع با 30 غرفه در بخش انتهایی راهروی اصلی نمایشگاه برپا شده است.

وی با اشاره به مؤسسات قرآنی فعال در این بخش، اظهار کرد: مهد قرآن، مؤسسه احسن‌الحدیث، مؤسسه رضوان، مؤسسه کیهان شناسی، مؤسسه فرهنگی ـ هنری سوخته نگاری با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه تمدن موعود با آموزش تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، مؤسسه جامعةالزهرا(س)، دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان، مکتب القرآن، مجمع القرآن فاطمیون گراش، مؤسسه علمیه دارالسلام، مؤسسه رسول عصر ثقلین، دارالقرآن خانه کارگر با طرح تخصصی حفظ قرآن و قرآن بخوانید جایزه بگیرید از جمله این مؤسسه هستند.

محمدی با اشاره به اینکه علی رغم فراخوان دیرهنگام انجام شده، استقبال نسبتاً خوبی انجام شد، اضافه کرد: مؤسسه تدبر در قرآن و سیره، طرح ملی آیات رویش، مؤسسه رضوان و دارالقرآن عتبه حسینی به دعوت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر غرفه‌های حاضر در این بخش هستند.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌ها به مؤسساتی اختصاص یافت که طرح‌های نوآورانه و خلاقانه ارائه کردند، اظهار کرد: بنابراین سعی شد تا مؤسسات دارای برنامه به روز در بخش حضور داشته باشند.

مسئول بخش مؤسسات مردمی نمایشگاه قرآن، بیان کرد: برنامه کارگاهی به صورت روزانه در قالب چهار کارگاه به منظور ارائه فعالیت و عملکرد مؤسسات در بخش برگزار می‌شود تا مخاطبان با فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و آموزشی مؤسسه بیش از پیش آشنا شوند.

وی به برگزاری سه نشست تخصصی در فرایند 14 روزه برگزاری نمایشگاه قرآن نیز اشاره کرد و گفت: نقد و بررسی موضوعات مبتلابه مهم جامعه قرآنی با دعوت از کارشناسان این عرصه، از جمله موضوعات این نشست‌های تخصصی خواهد بود.

محمدی همچنین به برگزاری همایش مؤسسات قرآنی سراسر کشور با دعوت از 150 مدیر مؤسسه در طلیعه نمایشگاه قرآن اشاره کرد و افزود: طی این همایش به گزارشی از فعالیت‌های اتحادیه کشوری و برنامه‌های سال1401 گذری زده شد.

وی درباره تعامل اتحادیه قرآنی استان تهران با اتحادیه کشوری در اعلام فراخوان و برگزاری این بخش، اظهار کرد: اتحادیه کشوری پای ثابت برگزاری بخش مؤسسات در نمایشگاه قرآن است و فراخوان نیز توسط اتحادیه کشوری اعلام شد.

محمدی درباره تداخل نمایشگاه شمیم وحی با نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: باید تعامل بیشتری در این زمینه صورت گیرد، هر چند امسال به دلیل برپایی دیرتر نمایشگاه قرآن تداخل چندانی با نمایشگاه شمیم وحی نبود اما اگر سال آینده قرار است هر دو نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برگزار شود، باید هماهنگی رخ دهد تا نمایشگاه وزین ملی و بین‌المللی به صورت واحد ایجاد شود و یا زمان‌بندی به گونه‌ای باشد که تداخل صورت نگیرد.

یادآور می‌شود، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 27 فروردین به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است. همچنین به موازات نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به نشانی iqfa.ir برپا شده است.

انتهای پیام
captcha