شریعت اسلام زندگی را تلطیف می‌کند/ هراس غرب از گسترش مسلمانان عدالت‌خواه
کد خبر: 4050708
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
رهیافته فرانسوی بیان کرد:

شریعت اسلام زندگی را تلطیف می‌کند/ هراس غرب از گسترش مسلمانان عدالت‌خواه

یاسین علی، رهیافته فرانسوی، ضمن اشاره به ماجرای مسلمان شدن خود، به تمجید از شریعت اسلام پرداخت و اظهار کرد: تبلیغات و پروپاگاندا چنین القا می‌کنند که شریعت اسلام خشن است ولی دقیقاً عکس آن صدق می‌کند. این شریعت زندگی را تلطیف و به ما کمک می‌کند که ترقی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، غرفه رهیافتگان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن شب گذشته 29 فروردین میزبان یاسین علی، رهیافته فرانسوی، بود.

یاسین علی، مسلمان شدن مادر خود را به عنوان یکی از علل اصلی مسلمان شدن خود معرفی کرد و گفت: ایشان در سال 82 میلادی تحت تاثیر انقلاب اسلامی که در ایران صورت گرفت بود مسلمان شد، من هم تحت تاثیر قرار گرفتم و با دین اسلام آشنا شدم. البته همان زمان مسلمان نشدم. در 19 سالگی سفری به آندلس داشتم. واقعا زیبایی آندلس انسان را متعجب می‌کند و نشان می‌دهد منشأ این تمدن بزرگ و صلح و سلامی که در بناهای تاریخی آن وجود دارد که امروز هم به انسان سرایت می‌کند برگرفته از یک حقیقت است. به همین خاطر در راه برگشت از آن سفر مسلمان شدم و شهادتین گفتم.

وی ادامه داد: به یاد دارم در ایام تعطیلات مدرسه، پیش مادر می‌رفتم و ایشان نماز می‌خواندند و چادری به سر داشتند که برای من این پوشش خیلی عجیب بود اما آرامش خاصی برای من داشت و به همین خاطر من زیر چادر مادرم می‌رفتم. این چادر یک آرامش و امنیت معنوی برای من حاصل می‌کرد. همچنین من کمی تربت امام حسین(ع) داشتم که آن را زیر تختم گذاشته بودم، استفاده هم نمی‌کردم ولی برای من حس امنیت ایجاد کرده بود. این اتفاقات بسیار کوچک ولی خیلی تاثیرگذار است. این حرکات کوچک، این مهربانی‌های کوچک چقدر می‌تواند تاثیر مثبت بر زندگی آدم بگذارد. اینها سبیل الله است. همین کارهای کوچک، همین افطاری دادن‌ها، همین نذری دادن‌ها در ماه محرم می‌تواند بستر آشنایی با اسلام را برای افراد فراهم ‌کند.

یاسین علی تصریح کرد: مدینه فاضله اولا و بالذات در دل‌هاست و امور مادی در پی آن به همراه می‌آید. وقتی این صفا و برکت و این همدلی و همدردی و این عشق وجود دارد، مطمئنا مادیات هم در پی آن سرازیر می‌شود. البته دشمنی‌ها و پلیدی‌ها هست و آنها نمی‌گذارند حقیقت جلوه کند و جنگ حق و باطل همچنان ادامه دارد.

جوانان اروپایی که در خوابگاه‌های دانشجویی مسلمان می‌شوند

وی درباره گسترش اسلام در اروپا توضیح داد: الان در کشورهای اروپایی تعداد افرادی که مسلمان می‌شوند کم نیست و در سراسر جهان یک حرکت جهانی تشکیل شده و این حرکت فراگیر است. البته بُعد تبلیغاتی ندارد، ولی در کنج اتاق‌های دانشجویی در سرتاسر کشورهای مختلف افرادی هستند که پشت پرده مسلمان و متحول می‌شوند. همین تحول نهایتا به یک تحول بزرگتر منجر می‌شود. پس کم نیستند افرادی که مسلمان هستند ولی شرایط مادی و سیاسی و اقتصادی در اروپا حاکی از وجود یکسری موانع در این مسیر است. هراس از جبهه قدرتمند مسلمان‌هایی که دنبال عدالت هستند باعث شده برخی افراد به صورت افراطی با آنها برخورد کنند. این حاکی از قدرت و قوت حرکت اسلامی است، ولی باید به مدیریت این حرکت توجه کرد، چراکه حرکتی عظیم و جهانی است.

وی درباره زندگی در ایران و موانعی که برای مهاجرت وجود دارد توضیح داد: ما مایل بودیم در ایران زندگی کنیم. لذا در ایران مستقر شدیم. البته در بحث اقامت، وقتی شما مقیم یک کشور می‌شوید باید کسب‌وکار داشته باشید و امرار معاش داشته باشید، ولی متأسفانه یکسری موانع وجود دارد که امیدوارم اصلاح شود و طوری باشد که آیه «ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ» که در ورودی تهران می‌بینیم تحقق پیدا کند. در واقع بهتر است در این باره یکسری کارهای اداری و قانونی انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر علت گرایش به اسلام و روی‌گردانی از دین مسیحیت با وجود مفاهیم مشابه در هر دو دین توضیح داد: ما سه میلیارد مسیحی در جهان داریم و باید با احترام و چشم ‌باز به آنها نگاه کرد. مسیحیت یک دین بزرگ است و مفاهیم مشترکی با اسلام دارد و یک دین آسمانی است و کتاب انجیل از طریق وحی در این دین نازل شده است. با این حال نکاتی هست که ما را وادار می‌کند که قائل باشیم اسلام مکمل دین مسیحی است.

مسئله تثلیث برای مسیحیان لاینحل است

رهیافته فرانسوی در ادامه پاسخش درباره علل گرایش مسیحیان به اسلام گفت: وقتی به عنوان یک مسیحی به تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم چقدر تحریف صورت گرفته است. به عنوان مثال در جلسات اسقف‌ها برخی از عقاید اساسی مسیحیت تغییر کرد؛ مثل بحث تثلیث که برای فرد موحد از لحاظ منطقی یک معضل بزرگ و لاینحل است، یعنی وقتی شما به عنوان مسیحی با این مسئله مواجه می‌شوید نمی‌توانید هضمش کنید. یکسری مطالب هم به مدیریت مسیحیت و کلیسا برمی‌گردد. مسیحیت کاتولیک پاپ دارد، ولی یکسری کمبود وجود دارد که منجر به برخی جرائم شده است. اگر ما این نهاد را نماینده مسیحیت و وارث شمعون قلمداد کنیم، نمی‌توانیم بپذیریم که به رسالت عیسی و رسالت شمعون وفادار بوده است.

وی تصریح کرد: الان در میان مسیحیان روح مسیحیت از بین رفته و اختلافات زیاد است؛ گرچه اختلافات در همه ادیان وجود دارد، ولی میزان اختلافات آن‌قدر زیاد است که دین مسیحیت از هم پاشیده شده است. بحث دیگر در مسیحیت، شریعت است. امروزه شریعت مسیحیت در زندگی یک مسیحی کم‌رنگ شده است و فقط از سوی کلیسا تجسم پیدا می‌کند و شما بدون کلیسا به سختی می‌توانید زندگی مسیحی را تجسم کنید. خصوصا اگر کلیسا را قبول نداشته باشید زندگی شما به عنوان مسیحی سخت‌تر می‌شود، ولی شریعت اسلام یک برکت است که دیگران ندارند. تبلیغات و پروپاگاندا وجود دارد و القا می‌کنند که شریعت اسلام خشن است، ولی دقیقاً عکس آن صدق می‌کند. این شریعت زندگی را تلطیف و به ما کمک می‌کند که ترقی کنیم، مثل این است که شما به‌ جای دوچرخه با هلی‌کوپتر کوه دماوند را فتح کنید. شریعت اسلام کامل‌تر و دقیق‌تر است و انعطاف دارد و شرایط زمان و مکان در آن دخیل است.

انتهای پیام
captcha