شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت احیا می‌شود
کد خبر: 4050845
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت احیا می‌شود

وزیر بهداشت از احیای شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت خبر داد و اعلام کرد: باید برای تسهیل حضور دانشجویان و اساتید علوم پزشکی در راهپیمایی اربعین، برنامه‌ریزی کنیم.

شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت احیا می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار جمعی از فعالان قرآنی نظام سلامت که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین برنامه وزارت بهداشت در دوره کنونی، اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است و انتخاب لغت تعالی، معنی‌دار است چرا که نظام سلامت نیازمند تعالی است.

وی ادامه داد: در جهان امروز، پیشرفت‌ها بیشتر جنبه مادی دارد و پیشرفت‌های معنوی و تعالی، کمتر رخ می‌دهد و بشریت با فقر شدید معنویات روبرو است و باید بیشتر به ارتقای سلامت معنوی توجه کنیم.

عین‌الهی افزود: می‌توانیم از ظرفیت ارزشمند و بی‌نظیر قرآن کریم برای ارتقای سلامت معنوی استفاده کنیم. علوم پزشکی با خداشناسی، ارتباط بسیار نزدیکی دارد و وقتی انسان، خودش را بشناسد گویی خدا را شناخته است. امروزه ۹۵ درصد از مدیران وزارت بهداشت و رئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از نیروهای جهادی، انقلابی، قرآنی و متدین انتخاب شده‌اند که این فرصت خوبی برای تحول در تربیت نیروهای متعهد، متخصص و متدّین به وجود آمده‌است.

در بیمارستان‌های بزرگ حتی یک مسجد وجود ندارد

وزیر بهداشت اظهار کرد: در بیمارستان‌های بسیار مجهز و بزرگ، حتی یک مسجد هم وجود ندارد و نمازخانه‌ها در مکان‌های بسیار نامناسبی در نظر گرفته شده‌اند و بهبود این وضعیت برای ما یک رسالت است. توسعه فضای معنوی نه تنها برای پزشکان، اساتید و دانشجویان بلکه برای بیماران مهم و مؤثر است.

عین‌اللهی با ابراز تأسف از اینکه در مجامع علمی، کمتر آثاری از قرآن می‌بینیم و تصور می‌کنیم که قرآن حتما باید در نشست‌های قرآنی قرائت شود، گفت: در یکی از سمینارهای علمی برجسته خارج از کشور دیدم که وقتی محقق مصری می‌خواست سخنان خود را بیان کند ابتدا به قرائت قرآن پرداخت و پس از تفسیر آن، به سخنرانی پرداخت. می‌توان در سمینارهای بین‌المللی به بیان آیاتی از قرآن کریم و تفسیر آن پرداخت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و اسلامی در نسل جوان تاکید کردند و در این زمینه، تعامل نزدیک‌تر حوزه و دانشگاه ضروری است. در دریای معرفت و علم قرار داریم اما شعار پیوند حوزه و دانشگاه تاکنون، تحقق چندانی نیافته که باید به اشکال مختلف از جمله اردوهای مختلف مانند راهیان نور عملیاتی شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: شورای عالی فرهنگی در وزارت بهداشت احیا می‌شود. از یکی دو ماه پیش از معاون فرهنگی و دانشجویی خواسته شده که اقدامات لازم برای برگزاری این شورا با استفاده از ظرفیت ارزشمند اساتید علوم پزشکی انجام شود.

وی در پایان گفت: امسال اربعین حسینی بسیار باشکوهی خواهیم داشت و باید برای تسهیل حضور دانشجویان و اساتید علوم پزشکی در راهپیمایی اربعین، برنامه‌ریزی کنیم و وزارت بهداشت این آمادگی را دارد که با برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و معنوی، به این امر کمک کند.

انتهای پیام
captcha