دز‌های بعدی واکسن کرونا از شهریور تزریق می‌شوند
کد خبر: 4051887
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
وزیر بهداشت در بازدید از غرفه ایکنا:

دز‌های بعدی واکسن کرونا از شهریور تزریق می‌شوند

وزیر بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی از تزریق دز‌های بعدی واکسن کرونا در شهریورماه و مهرماه امسال خبر داد و اعلام کرد: دیگر دز واکسن برای ما مطرح نیست و همانند واکسن آنفولانزا در نظر داریم که در شهریور ماه و مهرماه واکسیناسیون را انجام دهیم.

دز‌های بعدی واکسن کرونا از شهریور تزریق می‌شوندبه گزارش ایکنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: به لطف الهی بیماری کرونا در کشور تحت کنترل است که این امر شبیه یک معجزه است. آخرین سویه که در دنیا وجود دارد امیکرون است که در کشوری مانند آمریکا چهار ماه طول کشید و هنوز ادامه دارد و از جمعیت ۳۴۰ میلیون نفری این کشور تقریبا ۲۰۰ هزار نفر قربانی گرفت.

عین‌اللهی افزود: در کشور آلمان با جمعیت ۸۰ میلیون نفری سویه امیکرون ۲۵ هزار نفر قربانی داشت و این سویه ۴ ماه در این کشور طول کشید اما در کشور ما امیکرون فقط دو ماه طول کشید و ۷ هزار نفر از هموطنان عزیزمان به دام مرگ گرفتار شدند که این مقدار به نسبت سایر کشور‌ها بسیار اندک و تقریباً چیزی شبیه یک معجزه بود.

به گفته وزیر بهداشت علت اندک بودن تلفات کرونایی سویه امیکرون نیز به خاطر گستردگی انجام واکسیناسیون در کشور بود که جمعیت بالای نود درصدی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

عین‌اللهی با بیان اینکه آینده ویروس کرونا نیز قابل پیش بینی نیست، گفت: ویروس کرونا ممکن است دوباره در برخی از کشور‌های جهان جهش پیدا کرده و به ایران منتقل شود اما در حال حاضر وضعیت این ویروس در کشور تحت کنترل است و اگر قرار بود به خاطر سفر‌های نوروزی و جمع شدن مردم در اماکن عمومی و پر تردد تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند تا امروز این اتفاق رخ می‌داد اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و امیدواریم سیر نزولی این بیماری ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه آیا دز چهارم واکسن کرونا در راه است؟ گفت: دیگر دز واکسن برای ما مطرح نیست و همانند واکسن آنفولانزا در نظر داریم که در شهریور ماه و مهرماه واکسیناسیون را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha