واکسیناسیون و کنترل قند و فشار خون در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن + صوت
کد خبر: 4052729
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
احسان خامنوی خبر داد؛

واکسیناسیون و کنترل قند و فشار خون در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن + صوت

مدیر بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از استقبال فراوان بازدیدکنندگان از بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۷ فروردین‌ماه به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی است.

این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ تا تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه میزبان شهروندان است.

یکی از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش دانشگاهی است که برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان دارد.

احسان خامنوی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص استقبال بازدیدکنندگان از این بخش اظهار کرد: در بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت‌های متنوعی ارائه شد که سبب استقبال قابل توجه و خوب بازدیدکنندگان شد. افرادی که به بخش دانشگاهی مراجعه می‌کنند در حقیقت دنبال موضوعاتی هستند که فراتر از بخش‌های دیگر نمایشگاه ارائه می‌شود که خوشبختانه توانستیم به نیاز این نوع مخاطب پاسخ داده و تا جایی که در توان داشتیم آثار و مجموعه‌های مرتبط با مباحث قرآنی که شامل آخرین دستاورد‌های دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت‌های دینی، قرآنی و مذهبی بود را ارائه کنیم.

کد

خامنوی افزود: در بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تلاش کردیم مجموعه دانشگاه‌هایی که فعالیت‌هایی در خصوص قرآن کریم داشتند، حضور پیدا کنند. در این دوره از نمایشگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزبان بخش دانشگاهی است و با فراخوانی که دادیم عمده دانشگاه‌هایی که در زمینه قرآن و عترت فعالیت‌های ارزشمندی داشتند اعلام آمادگی کردند از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های ستادی مانند فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و پیام نور و همین‌طور دانشگاه علامه طباطبایی که مستقیماً با وزارت علوم در ارتباط هستند.

برپایی کارگاه‌های آموزش هنری در بخش دانشگاهی

وی در ادامه اشاره به فعالیت‌های این بخش داشت و اظهار کرد: در کنار به نمایش گذاشتن آثار هنری منتخب مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کل کشور، هر شب یک نشست علمی، پژوهشی با موضوعات متنوعی در خصوص سلامت و بهداشت و رابطه این مباحث با موضوعات دینی و سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود. از طرف دیگر کارگاه‌های آموزشی مانند آموزش نقاشی، سیاه‌قلم، خوشنویسی، سفالگری و طراحی پوستر توسط دانشگاه‌های حاضر در این بخش برگزار می‌شود که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده است.

بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

مدیر بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: اواخر این هفته نشستی با موضوع «فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها» با حضور معاونان فرهنگی دانشگاه استان‌های تهران و البرز و همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهیم داشت و در خصوص ارتقاء مسائل دینی و مذهبی در دانشگاه‌ها به بحث و گفت‌وگو خواهیم نشست. تا اینجای نمایشگاه از مجموع فعالیت‌هایی که داشتیم رضایت داریم و تلاش می‌کنیم در این فرصت باقی‌مانده با تنوع بیشتری پاسخگوی نیاز‌های بازدیدکنندگان باشیم.

کد

به گفته خامنوی یکی از ابتکارات جذابی که در بخش دانشگاهی امسال انجام شد و با تعداد قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان روبرو شد این بود که در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایستگاه واکسیناسیون دایر کردیم و واکسن‌های داخلی و وارداتی کرونا را به انتخاب بازدیدکننده تزریق می‌کنیم. همچنین ایستگاه سلامتی راه‌اندازی کردیم که فشار خون و قند افراد را اندازه‌گیری می‌کند و مشاوره‌ای برحسب وزن و نتایج این آزمایش‌ها به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

طرح ملی حفظ قرآن کریم

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سایر فعالیت‌های بخش دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر موضوعات ذکرشده یونیت‌های سیار دندانپزشکی وجود دارد که فقط با بررسی سطحی دندان بازدیدکنندگان، به ارائه مشاوره در این زمینه می‌پردازد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرارگرفته است. همچنین در بخش دانشگاهی شاهد حضور نمایندگانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستیم که طرح ملی حفظ قرآن کریم را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم ارائه و از آن رونمایی شد و کارشناسان حاضر در غرفه در خصوص حفظ قرآن کریم مشاوره به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

کد

مدیر بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پایان انتقادی هم از جایگاه اختصاص داده‌شده به بخش دانشگاهی داشت و اظهار کرد: امیدواریم در دوره‌های آینده به بخش دانشگاهی توجه ویژه‌ای شود و جایگاهی در نقاط مرکزی و یا ابتدایی نمایشگاه که ظرفیت بازدید فراوان دارد اختصاص پیدا کند. البته ما از حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که در چند دوره اخیر نمایشگاه قرآن نسبت به بخش دانشگاهی شده و کمک‌هایی که در برپایی بخش از طرف مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در دوره‌های بعد شاهد شرایط بهتری باشیم.

انتهای پیام
captcha