اهالی قلم قطار تولید محتوای کتاب را به حرکت درآورند
کد خبر: 4053236
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اهالی قلم قطار تولید محتوای کتاب را به حرکت درآورند

محمدمهدی اسماعیلی گفت: از همه نویسندگان، نخبگان و اهالی قلم تقاضا دارم که کمک کنند تا قطار نهضت تولید محتوا در حوزه کتاب به حرکت در بیاید

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نشست هم‌اندیشی با اهالی نشر و کتاب گفت: بخش کتاب و نشر باید به عنوان حوزه پیشران در میان حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور مطرح باشد و از سوی نهادهای مختلف تقویت شود.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت چگونگی تقابل با «فناوری‌های جدید» گفت: نمی‌توان با کشیدن دیوار مانع ورود فناوری جدید به سبک زندگی‌ها شد بلکه باید با ریل‌گذاری‌های مناسب شرایطی را فراهم کنیم تا این فناوری‌ها موجب تقویت حوزه‌های فرهنگی شود، همانند اقداماتی که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام شد و هزاران کتاب به سراسر کشور و حتی دورافتاده‌ترین نقاط ارسال شد.

وی در ادامه گفت: مجدداً از فعالان فرهنگی شهرهای مختلف تقاضا می‌کنم که با معرفی نخبگان حوزه نشر و کتاب شهرهایشان کمک کنند تا این نخبگان به میدان آموزش به نسل جوان بیایند و مجموعه وزارت فرهنگ از در اختیار قراردادن امکاناتش برای این فعالیت‌های آموزشی دریغ نخواهد کرد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه نشر گفت: کاملاً به مهمترین معضل حوزه نشر یعنی مسئله کاغذ واقف هستم و برای رفع مشکلات مربوط به کاغذ پیگیری‌ها و اقدامات مختلفی در دستور کار است که تمام تلاش خود را می‌کنم که به زودی مشکلات مربوط به کاغذ رفع شود.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده نمایشگاه کتاب تهران اواخر اردیبهشت به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و همانند آنچه این روزها در نمایشگاه قرآن شاهد هستیم به ایجاد و تزریق نشاط فرهنگی در جامعه کمک کنیم.

اسماعیلی اظهار کرد: به همراه همکارانم در مجموعه وزارت فرهنگ نهایت تلاش خود را می‌کنیم که به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم که در این راستا باید تا جایی که می‌شود شرایط تولید و فروش کتاب را تسهیل کنیم اما در این خصوص نباید از اهمیت تولید محتوای آثار غافل شویم.

وی افزود: مجموعه وزارت فرهنگ با کمک همه امکانات موجود تلاش خواهد کرد که از مشکلات فعالان حوزه نشر کاسته شود.

اسماعیلی در پایان با درخواست کمک از اهالی فرهنگ گفت: بنده به عنوان خادم اهالی فرهنگ و هنر از همه نویسندگان، نخبگان و اهالی قلم تقاضا دارم که کمک کنند تا قطار نهضت تولید محتوا در حوزه کتاب به حرکت در بیاید و اهالی قلم بدانند در این راستا می‌توان از همه ظرفیت‌ها و امکانات وزارت فرهنگ و سازمان‌های تابعه در سراسر کشور بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام
captcha