حسین‌زادگان: انتظار دیدن کتاب‌های جدید ناشران را نداشته باشید
کد خبر: 4055547
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
نمایشگاه کتاب از منظر اهالی نشر/ 1

حسین‌زادگان: انتظار دیدن کتاب‌های جدید ناشران را نداشته باشید

مدیر انتشارات ققنوس گفت: در نمایشگاه پیش رو نسبت به نمایشگاه مجازی دوم که در بهمن‌ سال گذشته برگزار شد، خیلی آثار جدیدی از ناشران را نمی‌توان انتظار داشت.

امیر حسین‌زادگان

امیر حسین‌زادگان، مدیر انتشارات ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از عدم حضور این نشر در بخش فیزیکی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه نشر ققنوس تنها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است.

مدیر بنگاه نشر ققنوس هم‌زمانی ارسال کتاب‌ها در دو بخش حضوری و مجازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دلیل نبود این نشر در بخش فیزیکی نمایشگاه کتاب در مصلی عنوان کرد و افزود: از آنجا که تصمیم برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب تهران خیلی دیر انجام و اعلام شد، امکان برنامه‌ریزی و پشتیبانی هر دو نمایشگاه به‌صورت هم زمان را نداشتیم و مجبور شدیم در یک بخش نمایشگاه یعنی بخش مجازی آن شرکت کنیم.

حسین‌زادگان تصریح کرد: معمولا غیر از زمانی که صرف 10 روز برگزاری نمایشگاه می‌شود، قبل از آن انتشارات به زمان زیادی برای کارهای پیش از نمایشگاه و آمادگی حضور در آن را دارد. مثلا چاپ سربرگ و ... از جمله کارهایی است که ما باید قبل از شروع سال جدید، از دی یا بهمن‌ شروع می‌کردیم که انجام نشده بود.

وی تاکید کرد: از آنجا که خبر قطعی برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خیلی دیر اعلام شد، ما فکر نمی‌کردیم این دوره از نمایشگاه کتاب برگزار شود؛ به همین دلیل نتوانستیم خود را برای حضور در این برنامه آماده کنیم.  

مدیر انتشارات ققنوس با اعلام این خبر که نشر ققنوس برای اولین بار در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت می‌کند، گفت: نشر ققنوس در دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت نکرد زیرا تخفیف نمایشگاه در دو دوره قبل 20 درصد بود و از آنجا که ما همیشه کتاب‌هایمان را با 10 درصد تخفیف می‌فروختیم برای حمایت از کتابفروش‌ها در این رویداد‌ها شرکت نکردیم. این دوره هم برای اینکه این دوره نمایشگاه تخفیفات 10 درصد شد، برای اولین بار شرکت کردیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه احتمالا بعد از دو سال استقبال از هر دو بخش نمایشگاه خوب باشد؛ اضافه کرد: اوضاع کاغذ، مخصوصا گرانی‌هایی که بعد از تعطیلات نوروز پیش آمده، عملا قیمت کتاب چند برابر می‌کند و امکان چاپ کتاب جدید و تجدید چاپ آثار قبلی خیلی نیست، بنابراین در نمایشگاه پیش رو نسبت به نمایشگاه مجازی دوم که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، خیلی آثار جدیدی از ناشران را نمی‌توان انتظار داشت.

انتهای پیام
captcha