«طاووس‌نامه» و «گلشاد و گلنوش» به کتابفروشی‌ها آمدند
کد خبر: 4055833
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
به همت انتشارات مدرسه

«طاووس‌نامه» و «گلشاد و گلنوش» به کتابفروشی‌ها آمدند

انتشارات مدرسه کتاب‌های «طاووس‌نامه» به قلم مصطفی مشایخی و «گلشاد و گلنوش» نوشته گیتی صفرزاده، از مجموعه کتاب‌های خندان را راهی بازار کتاب کرد.

«طاووس‌نامه» و «گلشاد و گلنوش»

به گزارش ایکنا، تصور کنید نویسنده‌های ادبیات کهن فارسی با آن زبان فارسی سخت بخواهند درباره مسائل و دغدغه‌های ما در این روزگار کتاب بنویسند، حاصلش می‌شود «کتاب‌های خندان» انتشارات مدرسه که نقیضه‌ای است بر کتاب‌های ادبی کهن، یعنی شکل طنز آمیز یک کتاب است.

در نوشتن نقیضه، سبک نوشتاری و زبان کتاب اصلی حفظ می‌شود، اما محتوای آن به‌روز می‌شود. کتاب‌هایی که هم می‌خندانند و هم توجه ما را به گنجینه ادبی گذشتگانمان جلب می‌کنند.

کتاب «طاووس‌نامه» (قابوس‌نامه خندان)، نوشته مصطفی مشایخی با تصویرگری علیرضا پورحنیفه از مجموعه «کتاب‌های خندان» نظیره یا نقیضه‌ای بر کتاب «قابوس‌نامه» امیر عنصرالمعالی کیکاوس‌ابن وشمگیر زیار است، با این تفاوت که  در کتاب «قابوس‌نامه»، «قابوس ابن وشمگیر» پسرش را نصیحت می‌کند که این کار را بکن و آن کار را نکن، اما در کتاب «طاووس‌نامه»، مصطفی مشایخی که حالا برای خودش پدربزرگی است، نصیحت را با خنده مخلوط کرده و معجون طنز‌آمیزی ساخته که خواندنش برای هرکسی لذت‌بخش و نیروز است.

«قابوس‌نامه» را قابوس ابن وشمگیر در قرن پنجم به نثر مرسل و در 44 فصل نوشته است اما نویسنده «طاووس‌نامه» (قابوس‌نامه خندان) در 21 باب سر و ته قضیه را جمع کرده است.


طاووس‌نامه

مشایخی معتقد است «طاووس‌نامه» را حتی می‌توان به‌عنوان مکمل در باشگاه‌های بدنسازی و عقل‌سازی به کار گرفت که از قدیم گفته‌اند: عقل سالم در بدن سالم. فقط مواظب باشید موقع خواندن کتاب کسی از پشت سر نیاید بگوید: «داداش داری اشتباه می‌زنی!»

کتاب «طاووس نامه» (قابوس‌نامه خندان) از مجموعه «کتاب‌های خندان» در ۶۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار و۵۰۰ تومان از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است.

 

«گلشاد و گلنوش» (کلیله‌و‌دمنه خندان)، نوشته گیتی صفرزاده دیگر کتاب منتشر شده از مجموعه «کتاب‌های خندان»، با تصویرگری علیرضا پورحنیفه است.

«گلشاد و گلنوش» گیتی صفرزاده نقیضه‌ای بر کتاب «کلیله‌ودمنه» اثر ابوالمعالی نصرالله منشی است. کلیله و دمنه نام دو شغال است که سر ماجرایی با هم اختلاف‌نظر جزئی دارند و همین باعث می‌شود که کلی داستان در داستان برای ما بگویند. اما در کتاب «گلشاد و گلنوش» شغال‌های قصه تبدیل به مادربزرگ و نوه شده‌اند و ماجراها و داستان‌هایشان هم مربوط به روزگار امروز شده است.

گلشاد و گلنوش

نویسنده «گلشاد و گلنوش» از طنزنویسان قدیمی و صاحب سبک است که مدت‌ها در مجلات «گل‌آقا» برای بچه‌ها و بزرگترها طنز نوشته است. خواندن ماجراهای طنزآمیز «گلشاد و گلنوش» از قلم این نویسنده، باعث انبساط خاطر خواهد شد.

«گلشاد و گلنوش» به قلم گیتی صفرزاده در ۶۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان در انتشارات مدرسه عرضه شده است.

انتهای پیام
captcha