اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان عهدواره سراسری مهدویت
کد خبر: 4056065
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان عهدواره سراسری مهدویت

«نخستین عهدواره سراسری مهدویت برگزیدگان خود را شناخت» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 20 اردیبهشت‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز صرفا یک خبر با عنوان «ترتیل صفحه 418 قرآن/ اطاعت از فرمان پیامبر+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «نخستین عهدواره سراسری مهدویت برگزیدگان خود را شناخت» می‌خوانیم: اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیر ارشاد استان تهران و جمعی از برگزیدگان این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد. اسماعیلی با اشاره به اینکه موضوع مهدویت و آرمان‌شهری که تمام ادیان و مذاهب وعده آن را داده‌اند، در تشیع به شکل منحصر به فرد و ویژه‌ای وجود دارد که همان ارتباط قلبی با امام حیّ و استمداد از آن وجود مقدس است. ما اعتقاد داریم امام اسباب رحمت و برکت خدا به عالم و آدم است. مجموعه ادعیه‌ای که از ائمه معصومین دربارۀ امام عصر عجل الله تعالی فرجه صادر شده، با مضمون این ارتباط قلبی است. 
 
وی افزود: از برکات انقلاب اسلامی این بود که سبب شد امروز گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در جهان مورد بحث قرار گیرد، چرا که اساس اندیشه انقلاب اسلامی که از سوی امام راحل نهادینه شد، مبتنی بر تفکر مهدویت و ظهور بود که اکنون در قالب نظام امام و امت و مسئلۀ ولیّ فقیه نمود یافته است؛ لذا خود ترسیم موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر پر از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است. ما از این ظرفیت عظیم فکری باید در راستای تولید چنین آثاری بهره ببریم. این عهدواره الگوی مناسبی را در اختیار سایر مراکز استانی ارشاد قرار می‌دهد و امیدواریم سایر استان‌ها از این عهدواره الگو بگیرند. 
 
این عهدواره در 16 رشته و در 16 شهرستان استان تهران برگزار شد که هر شهرستان دبیرخانۀ یکی از بخش‌های این جشنواره شد. دبیرخانه نقاشی در شهرستان فیروزکوه، نمایش آیینی شهرستان دماوند، آواها و نواها شهرستان ورامین، فیلم شهرستان پاکدشت، خوشنویسی، شهرستان ری، شعر شهرستان شمیرانات، محیط‌آرایی شهرستان قدس مستقر بودند. نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه یا انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت، جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی از جمله محورها و موضوعات این عهدواره است.
 
«اندیشه تخریب بقیع؛ از امویت تا وهابیت» عنوان خبر دیگر این صفحه است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز هفت خبر با عناوین «بیش از ۹۲ درصد مردم ایران به زیارت امام رضا (ع) رفته‌اند»، ««چله مهدویت» در وزارت ارشاد الگو قرار داده شود»، «بررسی کتاب خاطرات دیگران از امام موسی صدر»، «روایتی از برف و آفتاب»، «بهترین راه برای ایجاد نشاط هنری، ارتباط با امام حاضر است»، «اختتامیه عهدواره چله مهدویت برگزار شد» و «نگاه رو به قله داشتن در اهداف، چشم و گوش انسان را به روی حواشی و کارشکنی‌ها می‌بندد» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر با عناوین «هیات مذهبی به یک محفل سیاسی یا کنسرت موسیقی تبدیل نشود» و «هدف اصلی در تخریب قبور ائمه(ع) در بقیع جدا کردن مردم از امامت است» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر با عناوین «سرانه مطالعه مردم ایران به نسبت میانگین دنیا مطلوب است» و «وهابیون عربستان چرا پس از تسلط بر مدینه، حرم بقیع را تخریب کردند؟» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز یک خبر با عنوان «حدیث امام علی (ع) درباره رستگاری» منتشر کرده است.
 
انتهای پیام
captcha