ضرورت گسترش تعاونی‌ها در تحقق مشارکت‌های مردمی و عدالت اجتماعی
کد خبر: 4056428
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

ضرورت گسترش تعاونی‌ها در تحقق مشارکت‌های مردمی و عدالت اجتماعی

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: پیشرفت اقتصادی و گسترش عدالت اجتماعی باید متوازن هم باشد و تقویت و گسترش تعاونی‌ها در تحقق این امر مهم ضروری است.

نشست اعضای جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستا‌ن‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی‌ محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با همراهی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی، مدیر حوزه ریاست و علیرضا محمدیان، معاون اجرایی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، 21 اردیبهشت‌ماه با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشست با اعضای شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: ظرفیت این استان در محدوده کاری سازمان جهاد کشاورزی بسیار بالاست اما متأسفانه از این ظرفیت به‌درستی استفاده نشده و نیازمند تلاش بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان باید راهکارهای مختلف را مشخص و از آن‌ها بهره‌ برد، افزود: در بخش اقتصادی به دنبال پیشرفت هستیم اما باید دقت داشت که عدالت رعایت شود نه اینکه سود تنها در جیب عده‌ای سرمایه‌دار برود و دیگران محروم باشند.

محامی با تأکید بر استفاده از مشارکت مردم در فعالیت‌ها برای گسترش منافع جامعه، افزود: تعاونی‌ها یکی از راهکارها در تجمیع سرمایه، اقدام، توزیع و مشارکت مردمی است که می‌تواند به تجمیع سرمایه برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران از داخل و خارج استان معامله‌ای دارای سود طرفینی است که چنین چیزی از طرفی عامل سودآوری سرمایه‌گذار و از طرف دیگر عامل رشد و توسعه استان خواهد شد.

امام‌جمعه زاهدان تصريح کرد: متأسفانه در مواقعی شرایط برای حضور سرمایه‎گذاران فراهم نیست و حتی سرمایه‌گذاران بومی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیستند و از عدم همکاری‌ها گلایه دارند که نیازمند تلاش مضاعف در راستای هموارسازی مسیر فرهنگی و اداری برای سرمایه‌گذاران هستیم.

آیت‌الله محامی گفت: در عرصه تولید، فراوری، بسته‌بندی و فروش محصولات نیازمند حمایت و پیگیری هستیم که تا به حال کمتر توجهی به این عرصه شده ست. سرمایه‌گذاری‌ها در سطح سیستان‌و‌بلوچستان باید به گونه‌ای باشد که مواد خام از استان خارج نشود و شرایط برای فرآوری در داخل استان ایجاد و این به‌عنوان یک سیاست کلی دنبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: بیان نکات مثبت در گزارش عملکرد مایه امیدواری ست اما بهتر است در کنار آن نواقص و مشکلات را هم بگوییم زیرا در این صورت مسئله روشن و در تصمیم‌گیری‌های آینده ما مؤثر و گزارش شما نیز قابل اعتماد خواهد بود.

امام‌جمعه زاهدان افزود: در ارائه خدمات به عرصه‌های مختلف استان باید مشخص شود که خدمات ما چند درصد از نیاز استان را تأمین می‌کند که در این صورت وضعیت کار ما کاملاً مشخص و گویا خواهد بود.

محمدعلی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست گزارشی از طرح‌های توسعه‌ای در زمینه خودکفایی تولید گوشت مرغ، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی و گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ارائه کرد و گفت: برای تحقق توسعه همه جانبه بخش کشاورزی، ٢۶ برنامه در زیر بخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات و منابع طبیعی تدوین شده و تمامی فعالیت‌های خود برنامه مدارانه و با محوریت جذب سرمایه‌گذاری های بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و شخصی و تسهیلات بانکی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تدوام خشکسالی در استان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ١٩٠ هزار تن نهاده تأمین و بین دامداران سیستان‌وبلوچستان توزیع شده که نسبت به سال گذشته افزون بر دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha