سپاه و بسیج حامی مردم در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی است
کد خبر: 4056947
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان:

سپاه و بسیج حامی مردم در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی است

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان گفت: سپاه و بسیج به عنوان نهادهایی که قصد رفع مشکلات مردم را دارند، در این راستا معاونت اجتماعی رسالت و وظیفه دارد که معضلات اجتماعی را با همکاری معتمدین و ریش سفیدان بررسی و حل کند.

سردار فقیری مهاون هماهنگ کننده سپاه سلمانسردار سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان گفت: علی‌رغم آن‌که مشکلات اجتماعی بخش اجتناب‌ناپذیری از مشخصات جوامع امروزی به شمار می آید، در ایران گستره مشکلات اجتماعی چون فقر، بیکاری، تبعیض و نابرابری اجتماعی، اعتیاد، خشونت و.... به‌ سبب عوارض سوءفردی و اجتماعی آن‌ها و نقش منفی بر فرایند توسعه جامعه ایران، نگران‌کننده است و ضرورت بررسی‌های علمی و مداخلات جدی مبتنی‌بر شواهد در سطوح مختلف را فراهم کرده است.

فقیری بیان کرد: بسیج و سپاه به عنوان نهادی که می خواهد بخشی از معضلات و مشکلات جامعه را برطرف کند، در میدان حضور فعال و چشمگیری دارد.

وی افزود: معاونت اجتماعی سپاه سلمان در این راستا وظیفه و رسالت دارد که معضلات اجتماعی جامعه را با همکاری معتمدین و ریش سفیدان احصا، پیگیری، دسته بندی و نسبت به به رفع آنها اقدام می کند.

فقیری ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان 39 محله معضلات اجتماعی دارد که این محلات با همت جهادگران معاونت اجتماعی شناسایی شده و با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده آسیب‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات محلات آسیب‌پذیر رصد و بررسی شده که با همکاری و هماهنگی دولت و رده‌های مربوطه مشکلات این محلات باید مرتفع شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان ادامه داد: در همین راستا کارگاه یک روزه آموزشی و تخصصی مدیران محلات آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان در زاهدان اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha