برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در یزد اعلام شد
کد خبر: 4057042
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در یزد اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها را در این استان اعلام کرد.

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در یزد اعلام شدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، 24 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 28 اردیبهشت ماه با نام روز جهانی موزه‌ها نامگذاری شده و آغاز هفته میراث فرهنگی خواهد بود، از اجرای ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت خبر داد.

وی اظهار کرد: دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، نواختن زنگ میراث فرهنگی در مدارس شهر یزد با محوریت معرفی مدرسه مرمت، آیین بازگشایی موزه نور و روشنایی، نشست موزه داران و مجموعه‌داران استان و تجلیل از آنان، سخنرانی و یادبودی از موزه‌دار فقید استان حسین حیدرزاده و تقدیم کارت معرفی موزه داران به آنان موزه نور و روشنایی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی، برپایی نمایشگاه تمبر روز جهانی موزه‌ها و شهدا، برپایی تور موزه گردی در چهار مسیر شهر یزد، برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی میراث فرهنگی، برگزاری مسابقه هر خانه یک موزه، افتتاح نمایشگاه دائمی عکس و اسناد قدیمی (باغ دولت آباد در گذر زمان) را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و اولین جشنواره پخت نان سنتی در این استان گفت: در این نمیشگاه سراسری از 30 استان کشور حضور می‌یابند.

وی تعداد غرفه‌های مشارکت کننده از سایر استان‌ها را 110 غرفه و تعداد غرفه‌های مشارکت کننده از استان یزد را 140 غرفه اعلام کرد و گفت: برای اولین بار برپایی غرفه تخصصی گردشگری کودک در راستای آشنایی کودکان با یکی از جاذبه‌های جذب گردشگر که همان صنایع دستی است، در حاشیه نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha