مشارکت نویسندگان قمی در پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»
کد خبر: 4057072
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

مشارکت نویسندگان قمی در پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»

جمعی از نویسندگان قمی در راستای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با حضور در کتابخانه در حال تکمیل مرکزی قم، ضمن بازدید از این کتابخانه، کتاب‌های خود را به مجموعه این کتابخانه اهدا کردند.

مشارکت نویسندگان قمی در پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی کتابخانه مرکزی قم، جمعی از نویسندگان قمی با حضور در کتابخانه عمومی مرکزی قم و بازدید از امکانات این کتابخانه، با اهدای تعدادی از کتاب‌های خود در پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی شرکت کردند.

براساس این گزارش، در این بازدید، لعیا اعتمادی، معصومه میرابوطالبی و فاطمه بختیاری از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی قم بازدید کردند.

معصومه میرابوطالبی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان و عضو هیئت مدیره انجمن ادبی داستان جمعه که کتاب‌هایی همچون «مثل یک بوم سفید، از باغ‌ها به بعد، اژدهای دماوند، آن سوی دریای مردگان، پروفسور فوفو، هندوانه خوشحال، شهر من، عروسی درِ قوری، سفر دانه‌ای و جوجه‌های آفتاب پرست» را منتشر کرده است، در حاشیه این بازدید گفت: بذر گل‌ها نمی‌توانند یک جا بمانند. آنها به زنبورها، باد و پرندگان نیاز دارند تا سفر کنند و جهان را پر از گل کنند. کتاب‌ها هم می‌توانند بذر آگاهی را پخش کنند، دست به دست بشوند و در ذهن‌ها رشد کنند. با اهدای کتاب ما هم در گسترش بذر آگاهی شریک می‌شویم.

این نویسنده جوان ادامه داد: از همه مردم قم دعوت می‌کنم که کتاب‌های خود را به کتابخانه مرکزی قم اهدا کنند، چراکه کتابخانه جایی است که مطمئن هستید مشتاقان کتاب آنجا هستند و این گل‌ها را با خودشان به همه جا می‌برند.

میرابوطالبی پیرامون کتابخانه مرکزی قم نیز افزود: کتابخانه خانه‌ای است متفاوت با بقیه خانه‌ها، جایی که بچه‌ها و بزرگترها می‌توانند با حضور در آن هیجانات، لذت‌ها و سفرهای زیادی را تجربه کنند.

لعیا اعتمادی، نویسنده کتاب کودک و نوجوان و کارشناس کتاب درباره پویش اهدای کتاب گفت: در خانه بیش‌تر ما آدم‌ها کتاب‌هایی وجود دارد که بارها آن‌ها را خوانده‌ایم و دیگر از خواندن آن‌ها لذت نمی‌بریم پس چه خوب است که این کتاب‌ها را به کتابخانه‌ها اهدا کنیم تا آدم‌هایی که مانند ما عاشق کتاب هستند از خواندن آن‌ها لذت ببرند.

نویسنده کتاب خواب عجیب اضافه کرد: فکر می‌کنم کتابخانه مرکزی قم می‌تواند نقش مهمی در تربیت نسل آینده ایفا کند و خانواده‌ها را در تربیت کودکان و نوجوانانی خلاق و کتاب‌دوست یاری کند.

فاطمه بختیاری، داستان‌نویس حوزه کودک و نوجوانان که تاکنون بیش از ۵۰ کتاب در این حوزه از او منتشر شده است نیز پس از بازدید از کتابخانه مرکزی قم گفت: به نظر من کتابخانه مرکز تولد بزرگی، فهم و دانایی است و دوستی با کتاب و کتابخانه به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان، بسیار اهمیت دارد و آینده روشنی را برای آنها خواهد ساخت.

انتهای پیام
captcha