عرضه مجموعه عکس‌های شیردل در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 4057177
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

عرضه مجموعه عکس‌های شیردل در نمایشگاه کتاب

انتشارات «خوب» از جدیدترین کتاب خود با عنوان «کامران شیردل تنها در قاب» در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی کرد.

به گزارش ایکنا، انتشارات «خوب» از جدیدترین کتاب خود با عنوان «کامران شیردل  تنها در قاب» در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی کرد.

این کتاب سینمایی را علی‌رضا ارواحی گردآوری کرده است. در این کتاب از مجموعه عکس‌های کامران شیردل استفاده شده است.

بنا به این گزارش؛ کتاب در 392 صفحه به چاپ رسیده است. «کامران شیردل تنها در قاب» در تیراژ اول خود در 500 نسخه به بازار عرضه شده است. طراحی جلد کتاب را ابراهیم کاشانی انجام داده و علی سجادیه صفحه‌آرایی را بر عهده دارد. کتاب تلاش دارد نگاهی به سینمای مستند به ویژه نگاه کامران شیردل به این شکل از سینما را داشته باشد.

در بخشی از این کتاب آمده؛ «تنها در قاب مستندی نوشتاری درباره کامران شیردل است. شیردل فیلمسازی را با ساخت «آیینه‌ها» در ایتالیا آغاز کرد. پس از ساخت این فیلم به ایران آمد و فعالیت خود را در زمینه مستندسازی ادامه داد. با پیشنهادهایی که داشت به مستندسازی روی آورد و چندین مستند صنعتی و اجتماعی را در کارنامه خود ثبت کرد...»

در صفحه 211 کتاب مصلی تحت عنوان «حماسه‌ای که قهرمانش را از دست می‌دهد» آمده است؛ «اگر روستازاده گرگانی همان هفت سال پیش که فیلمبرداری و هفتاد درصد کار مونتاژش به پایان رسید به نمایش در می‌آمد، یقیناً هم در آینده کار سازنده‌اش، کامران شیردل و هم درآینده - لااقل – ساختن فیلم مستند و کوتاه در ایران اثری عمیق می‌گذاشت، آینده‌ای برای دیروزی که زمان حال ما است اما متاسفانه مصالح و شرایط خاص آن زمان موجب شد تا تکمیل و نمایش فیلم تا به امروز به عهده تعویق بیفتد...»

انتهای پیام
captcha