نامگذاری خیابانی در آمریکا به نام «راه فلسطین» + فیلم
کد خبر: 4057493
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
برای نخستین‌بار انجام شد؛

نامگذاری خیابانی در آمریکا به نام «راه فلسطین» + فیلم

شورای شهر پترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا نام یکی از خیابان‌های این شهر را به خیابان «راه فلسطین» تغییر داد. این نخستین بار است که یک خیابان در این کشور به نام فلسطین نامگذاری می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل نورث جرزی،  شورای شهر پترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا تصمیم گرفت نام خیابان اصلی این شهر را به راه فلسطین (Palestine Way) تغییر دهد. این اقدام برای اولین بار در آمریکا و در مراسم بزرگی با حضور هزاران تن از شهروندان فلسطینی و عرب و آندره صایغ، شهردار پترسون انجام شد.

در این مراسم نام خیابان Main Street بین خیابان بوفالو  Buffalo Avenue و خیابان گولد Gould Avenue به «راه فلسطین» تغییر یافت.

همچنین در این مراسم که همزمان با هفتاد و چهارمین سالروز نکبت برگزار شد، از لوحی که نام خیابان فلسطین روی آن حک شده بود، رونمایی شده و پرچم فلسطین بر فراز چراغ‌ها و ستون‌ها افراشته شد و از شهرداری پترسون و تمامی کسانی که در این زمینه همکاری کردند، تقدیر و تشکر شد.

دیاب مصطفی، رئیس مرکز اتباع فلسطینی در نیویورک و نیوجرسی به خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گفت: اهمیت این اتفاق همزمانی آن با سالروز نکبت است؛ اتباع فلسطینی با وجود دوری از وطن و غربت توانستند این پیام مهم را برسانند که می‌توان به نسلی که در غرب رشد یافته و تربیت شده، برای ایجاد تغییر امیدوار بود و آنها توانستند نام یک خیابان در سومین شهر بزرگ ایالت نیوجرسی را تغییر دهند.

در این مراسم دستفروشان و غرفه‌های اطلاع‌رسانی به ارائه محصولات خود پرداختند و بازی‌های کودکانه و غذاهای مختلف در اختیار حاضرین بود. در حالی که فلسطینی‌ها مشتاقانه منتظر رونمایی از نام خیابان بودند و شعار می‌دادند:راه فلسطین! راه فلسطین!.
 
صایغ در سخنانی گفت: این یک لحظه افتخارآمیز برای ایالات متحده آمریکا است. فلسطینی‌ها به کسانی که کمک‌های بی شماری به جامعه ما می‌کنند افتخار می‌کنند. امروز همه فلسطینی هستند. درست اینجا در پترسون یک اتفاق تاریخی در حال رخ دادن است.

شهرداری پترسون مارس گذشته تصمیم گرفت نام مهمترین خیابان اصلی و تجاری در منطقه 6 این شهر را که اکثراً اتباع عرب و مسلمان در آنجا ساکن هستند، به فلسطین تغییر دهد. 

انتهای پیام
captcha