حمایت از ناشران قرآنی در دستور کار شبکه قرآن و معارف سیما
کد خبر: 4058128
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
محمدحسین کشکولی به ایکنا گفت:

حمایت از ناشران قرآنی در دستور کار شبکه قرآن و معارف سیما

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: شبکه قرآن و معارف در دوره تحولی جدید بحث حمایت از ناشران قرآنی و معارفی را در دستور کار خود قرار داده است. بنا داریم بعد از نمایشگاه بسیار جدی‌تر از فضای نشر قرآنی و معارفی حمایت کنیم.

رئیس شبکه قرآن و معارف سیما

محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در جریان دومین بازدید خود از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران و در حاشیه نشست با ناشران قرآنی، به خبرنگار ایکنا گفت: اگر نمایشگاه کتاب را از این منظر که محلی برای پیوند بین نخبگان، متفکران و اهالی قلم و مردم است و ساحتی که یک گردهمایی نخبگانی و فرهنگی در آن شکل می‌گیرد، ببینیم، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: در این رویداد همه جریان‌های فکری که دستی بر نوشتن و  قلمی بر کاغذ دارند، به‌طور مستقیم یا از طریق آثارشان حضور دارند و خود را در معرض عموم قرار می‌دهند تا آن‌ها را ببینند و بخوانند، همین امر باعث می‌شود که حوزه اندیشه با قدرت و سرعت جلو می‌رود.

کشکولی در ادامه گفت: منظر دومی که می‌توان از آن به نمایشگاه کتاب نگریست، این است که بالاخره بعد از فروکش کردن کرونا که موجب شده بود این جمع فرهیخته از هم جدا شوند، این استقبال بسیار باشکوه از نمایشگاه نشان می‌دهد برخلاف هجمه‌ها و آتش‌های سنگینی که دشمن روی فضاهای فرهنگی می‌ریزد، مردم هنوز علاقه‌شان به حوزه فکر و فرهنگ و موضوع کتاب از دست نداده‌اند.

وی افزود: درست است که ما نقص‌هایی در مسئله سرانه مطالعه داریم، اما خوشبختانه هنوز نوع تعامل ما با جریان‌های فرهنگی از تراز بسیاری از کشورهای دنیا که به‌ظاهر روشنفکر هستند، بالاتر است. کسی که چند قدمی در نمایشگاه بزند این را متوجه می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به اینکه رویکرد این شبکه در دوره جدید به مسئله کتاب و نشر چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: شبکه قرآن تلاش دارد در دوره تحولی جدید بحث حمایت از ناشران قرآنی و معارفی را در دستور کار خود قرار دهد. همین امروز نشستی با ناشران قرآنی و معارفی حاضر در نمایشگاه داشتیم و با برخی نخبگان این حوزه گفت‌وگو کردیم.

کشکولی با اشاره به ارتباط‌های تصویری شبکه قرآن و معارف سیما با محل برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اضافه کرد: خوشبختانه در این روزها توفیق ارتباط زنده با نمایشگاه کتاب داشتیم و همکاران من در شبکه قرآن سیما برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیدند، که کارهای تبیینی و تحلیلی، معرفی ناشران و نویسنده‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند، از جمله آن بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تأکید بر اینکه بنا داریم بعد از نمایشگاه خیلی جدی‌تر از فضای نشر قرآنی و معارفی حمایت کنیم، تصریح کرد: از همین جا از همه ناشران و نویسندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، درخواست می‌کنم به شبکه قرآن و معارف تشریف بیاورند. این آمادگی را داریم که آثار پرمحتوای آن‌ها در حوزه قرآن و معارف را در شبکه قرآن و معارف سیما حمایت و معرفی کنیم و کمک کنیم که این ظرفیت به مردم معرفی شود و مردم به‌نحو احسن استفاده کنند. این وظیفه ماست و در خدمت آن‌ها هستیم.

کشکولی در پایان درباره تجربه بازدید خود و خرید کتاب از این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: غیر از بخش‌هایی که یک مقدار تخصصی‌تر بود و خیلی به موضوعات کاری و مورد علاقه من مرتبط نبود، تقریباً همه نمایشگاه کتاب را گشتم و چون خودم علاقه زیادی به کتاب دارم، در دو دور بازدید از نمایشگاه امسال حدود 30 عنوان کتاب تهیه کردم.

انتهای پیام
captcha