ثبت‌نام 24 هزار نفر در بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4066586
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

ثبت‌نام 24 هزار نفر در بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آمار ثبت‌نام‌کنندگان در بخش آوایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را اعلام کرد که براساس آن بیش از 24 هزار نفر در 9 رشته این بخش ثبت‌نام کرده‌اند.

 ثبت نام 24 هزار نفر در بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، اذان، مدیحه‌سرایی و دعاخوانی روز 31 خردادماه پایان یافت.

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در این بخش که یک بار نیز تمدید شده بود (از 25 تا 31 خردادماه)، آمار ثبت‌نام در رشته‌های مختلف از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد، بر همین اساس در این دوره از مسابقات و در بخش آوایی 24027 نفر ثبت نام کرده‌اند.

براساس آماری که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده است رشته ترتیل با ثبت نام 5883 نفر بیشترین استقبال را در بین تمامی رشته‌های بخش آوایی به خود اختصاص داده است. همچنین رشته اذان با ثبت‌نام از 1580 نفر کمترین استقبال را در بین این رشته‌ها داشته است.

براساس گزارش ایکنا؛ در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق 2519 نفر ثبت‌‎نام کرده‌اند، همچنین در رشته‌های ترتیل 5883 نفر، حفظ کل قرآن کریم 1710 نفر، حفظ 20 جزء 2034 نفر، حفظ 10 جزء 3532 نفر، حفظ پنج جزء 4438 نفر، رشته اذان 1580 نفر و رشته دعاخوانی نیز 2263 نفر ثبت نام کرده‌اند.

همچنین در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز 68 گروه برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. در مجموع نیز 24027 نفر رشته در بخش آوایی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس آیین‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر کدام از شرکت‌کنندگان در بخش انفرادی اجازه حضور در یک رشته گروهی را نیز خواهند داشت.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام برای حضور در بخش معارفی (تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه تا روز دهم تیرماه ادامه خواهد داشت، با توجه به اینکه متقاضیان ثبت‌نام همزمان می‌توانند در یک رشته بخش آوایی و یک رشته معارفی ثبت‌نام کنند، پیش‌بینی می‌شود تا روز دهم تیرماه و اعلام آمار نهایی ثبت‌نام در تمامی رشته‌ها شاهد رقمی بیش از دو برابر رقم فعلی باشیم.

همچنین، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال در سه بخش آوایی (حفظ و قرائت)، نغماتی (اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی (تفسیر و ترجمه) برگزار می‌شود و مرحله کشوری هر کدام از این بخش‌ها به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha