محله یهودی‌نشین در منامه جایگزینی برای هویت اسلامی و عربی است
کد خبر: 4081786
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
آیت‌الله عیسی قاسم:

محله یهودی‌نشین در منامه جایگزینی برای هویت اسلامی و عربی است

آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد که محله یهودی‌نشینی که دولت بحرین درصدد احداث آن در منامه است، جایگزینی برای هویت اسلامی و عربی است.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد که محله یهودی‌نشینی که دولت بحرین درصدد احداث آن در منامه است، جایگزینی برای هویت اسلامی و عربی است.

آیت‌الله عیسی قاسم تأکید کرد: احداث محله یهودی‌نشین در منامه به معنای تحریف تاریخ میهن و محو اسناد و شواهدی از اصالت شهروندان اصلی و  همچنین گشودن در‌ها به روی اشغالگری اسرائیل با همدستی سیاست داخلی است.

وی در ادامه افزود: همه این‌ها جنایتی علیه مردم بحرین و سلب حقوق آن‌ها در سرزمینشان است و تنها ادعای بی‌اساس مالکیت حکومت بر مردم و کشورسازگاری دارد و با دین، منطق حقیقت و آزادی بشریت در تضاد است.

آیت‌الله عیسی قاسم تأکید کرد: این یک ظلم آشکار از سوی دولتی است که قانون اساسی را زیر سؤال برده که از دید آن، مردم منبع اصلی قدرت هستند.

پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آل خلیفه با «یهودی‌سازی منامه» و عبور از مرزهای خیانت، راه نفس کشیدن مردم بحرین را در عرصه‌های مختلف می‌بندد. عادی‌سازی روابط از سوی بحرین از مرزهای خیانت فراتر رفته و کار به یهودی‌سازی منامه پایتخت این کشور رسیده است.

به گفته منابع آگاه، طرح یهودی‌سازی منامه با هدف تبدیل حدود 40 درصد از محله‌های شهر قدیمی به مسیرها، ساختمان‌ها و نمادهای یهودی است و به منظور ساخت محله یهودیان در منامه تلاش بی‌وقفه‌ای برای خرید ساختمان‌های قدیمی و با قیمت‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که آل خلیفه با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می‌کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند. در رأس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل سعود زمینه‌ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

در چهارم سپتامبر 2020 بود که رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی‌سازی روابط میان منامه و تل آویو، بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha