خدمت مقدس در لباس جهادی
کد خبر: 4082189
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

خدمت مقدس در لباس جهادی

مسئول گروه جهادی سردار شهید حمزه‌ای روستای درمیان گفت: وحدت و اتحاد در رزمایش جهاد مقدس در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس، اجرای مطلوب فعالیت جهادگران را رقم زده است.

گروه جهادی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدحسن حسنی، مسئول گروه جهادی سردار شهید حمزه‌ای روستای درمیان، امروز، ۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در آستانه یک رویداد بسیار مهم ملی است؛ رویدادی که می‌تواند برای استان و شهرستان فردوس که میزبان این رویداد بزرگ که همان اجلاسیه ملی جهادگران است، سرنوشت‌ساز باشد و در تاریخ استان ثبت شود.

وی افزود: در راستای این اجلاسیه، رزمایش جهاد مقدس از سوم شهریور در خراسان‌جنوبی با محوریت شهرستان فردوس و با حضور گروه‌های جهادی شهرستانی، استانی و کشوری آغاز شده و تا ۱۳ شهریور روز اجلاسیه ملی جهادگران ادامه دارد.

حسنی با بیان اینکه قرارگاه و گروه‌های جهادی زیادی در حوزه‌های مختلف از عمرانی گرفته تا پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، هنری، فنی تخصصی و آبرسانی در سطح استان حضور داشته و خدمات‌رسانی دارند، تصریح کرد: استقبال و همکاری مردم روستاهایی که مورد هدف فعالیت جهادگران است با توجه به نیازسنجی‌های درستی که انجام شده و فعالیت‌های جهادی که کاملا مطابق نیاز روستائیان است نیز بسیار خوب بوده و پیشرفت کارها گواه این مسئله است‌.

وی با بیان اینکه دو گروه جهادی از شهرستان درمیان در قالب رزمایش جهاد مقدس به شهرستان فردوس اعزام شدند، افزود: گروه جهادی شهید حمزه‌ای از روستای درمیان و گروه جهادی امام جواد(ع) از روستای نوغاب شهرستان درمیان طی پنج روز در روستای مهران کوشک شهرستان فردوس حضور دارند و خدمات عمرانی، آموزشی و عمومی به مردم این روستا ارائه خواهند داد.

گروه جهادی در خراسان‌جنوبی

جهاد ۱۷ جهادگر درمیانی در فردوس

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان با بیان اینکه ۱۷ جهادگر در قالب دو گروه جهادی ذیل رزمایش جهاد مقدس خدمت‌رسانی دارند، بیان کرد: گروه‌های جهادی شهید حمزه‌ای و امام جواد(ع) شهرستان درمیان از جمله گروه‌های جهادی جغرافیامحور است و جدای از رزمایش جهاد مقدس و اجلاسیه ملی جهادگران، فعالیت‌های جهادی زیادی در سطح شهرستان درمیان طی تابستان و حتی خارج استان در صورت نیاز داشته و دارد.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت این دو گروه جهادی بیشتر عمرانی است، اظهار کرد: طی دو روزی که در روستای مهران کوشک فردوس بودیم اعضای گروه جهادی تقسیم‌بندی شده و یک گروه برای دیوارچینی و حصارکشی خانه محروم فعالیت داشتند.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان با بیان اینکه گروه دیگر کار دیوارکشی خانه عالم که در محل مسجد روستا پیش‌بینی شده بود را آغاز کردند که امیدواریم طی چند روزی که در این روستا حضور داریم به اتمام برسد، تصریح کرد: تعدادی از جهادگران طی هماهنگی که با شورا و مدیر مدرسه انجام شد نسبت به برگزاری کلاس تقویتی برای دانش‌آموزان اقدام کردند.

حسنی از وجود دو آرایشگر مرد در گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: در کنار فعالیت‌های عمرانی خدمات آرایشگری برای مردان روستا انجام می‌شود؛ همچنین جهادگرانی در عرصه تعمیر لوازم خانگی نیز تخصص دارند که لوازم خانگی نیاز به تعمیر اهالی طی این دو روز انجام شده و این اقدامات تا پایان حضور گروه‌های جهادی ادامه دارد.

وی به استقبال بسیار خوب مردم از حضور و فعالیت جهادگران اشاره و بیان کرد: همکاری بسیار خوب مردم را در این دو روز شاهد بودیم که این خود باعث تسریع در روند انجام فعالیت‌های جهادی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان با اشاره به دیدار امام‌جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان فردوس با جهادگران شهرستان درمیان، بیان کرد: برنامه حضور گروه‌های جهادی شهید حمزه‌ای و امام جواد(ع) در روستای مهران کوشک پنج روزه است، اما اگر بسیج سازندگی شهرستان فردوس خواستار حضور بیشتر این دو گروه جهادی در شهرستان فردوس باشد ما آمادگی حضور و خدمت‌رسانی بیش از پنج روز را داریم.

حسنی گفت: مسئله‌ای که در خصوص حضور گروه‌های جهادی شهرستان درمیان در شهرستان فردوس قابل توجه و اهمیت است، این بوده که تمام ۱۷ جهادگر از برادران اهل سنت شهرستان درمیان بوده و در روستایی خدمت‌رسانی دارند که ۱۰۰ درصد جمعیت شیعه هستند و این مسئله باعث افزایش وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در رزمایش جهاد مقدس شده است.

وی اظهار کرد: صفا، صمیمیت، همکاری و دستگیری بسیار خوب بین مردم روستای مهران کوشک و جهادگران اهل سنت طی این دو روز به‌گونه‌ای خوب و وصف‌نشدنی بود که این مسئله باعث پیشرفت فعالیت‌ها به‌نحو مطلوبی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید حمزه‌ای روستای درمیان تصریح کرد: کار و فعالیت جهادی برای کمک به مناطق محروم و نیازمند شیعه و سنی ندارد و حتی اجرای این‌گونه رزمایش‌ها و حضور اهل سنت در مناطق شیعه‌نشین و بلعکس باعث انتقال پیام وحدت و اتحاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha