ضبط آثار بخش نغماتی مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 4084709
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

ضبط آثار بخش نغماتی مسابقات قرآن استان تهران

ضبط آثار بخش نغماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران در رشته‌های دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم امروز 20 شهریورماه انجام می‌شود.

ضبط آثار بخش نغماتی مسابقات قرآن استان تهران

به گزارش ایکنا، پس از پایان یافتن چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش آوایی(حفظ و قرائت قرآن کریم) طی شامگاه 19 شهریورماه، پخش آثار از قبل ضبط شده بخش نغماتی شامل رشته‌های دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم برای هیئت داوران، از صبح امروز 20 شهریور در مجتمع بصیرت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

این بخش از مسابقات در نوبت صبح‌ امروز با ضبط اجرای شرکت‌کنندگان در بخش بانوان در دو رشته دعاخوانی و مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن آغاز شده است. در رشته دعاخوانی 28 نفر و در مدیحه‌سرایی نیز یک گروه در این مرحله حضور دارند.

همچنین در نوبت بعدازظهر امروز نیز شرکت‌کنندگان بخش آقایان به اجرای برنامه و ضبط آن می‌پردازند. در رشته دعاخوانی آقایان 56 شرکت‌کننده و در رشته مدیحه‌سرایی نیز یک گروه حضور دارند.

در رشته اذان که سومین رشته از بخش نغماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مسابقات تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود. ضبط اجرای شرکت‌کنندگان در این رشته صبح جمعه 18 شهریورماه و با حضور 57 شرکت‌کننده انجام شده است.

یادآور می‌شود بخش نغماتی مسابقات سراسری قرآن در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی این مسابقات به صورت ضبط اثر و داوری در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین مرحله کشوری این مسابقات نیز در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه داوری بخش نغماتی طی بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ مهرماه 1401به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال برای اولین بار در سه بخش آوایی، نغماتی و معارفی برگزار می‌شود. زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری هر کدام از بخش‌ها به صورت جداگانه خواهد بود. زمان برگزاری بخش نغماتی ۲۱ تا ۲۶ آبان‌ماه و به میزبانی استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha