برپایی ۵۰ موکب قرآنی در طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت»
کد خبر: 4086792
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

برپایی ۵۰ موکب قرآنی در طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی از برپایی ۴۰۰ موکب در طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت» خبر داد و از این تعداد ۵۰ موکب به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی اختصاص خواهد داشت.

طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت»حجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان‌ رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری طرح «خادم‌الرضاییم در مسیر بهشت» خبر داد و گفت: این طرح از مبدأ پیاده‌روی، ترمینال مسافربری مشهد، آغاز می‌شود و تا خیابان امام رضا(ع)، منتهی به حرم مطهر به طول چهار کیلومتر ادامه خواهد داشت.

مجیدی اظهار کرد: در این مسیر بیش از 400 موکب برپا شود. از این تعداد، 110 موکب در خیابان امام رضا(ع) مستقر می‌شوند، 60 موکب به پذیرایی از عزاداران حسینی اختصاص دارد، 50 موکب نیز موکب‌های فرهنگی و قرآنی هستند.

وی افزود: اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی مسئولیت تعدادی از این موکب‌ها را تقبل کرده و بر اساس حدیث ثقلین در این موکب‌ها قرار است کرسی‌های تلاوت قرآن توسط نوجوانان، اجرای سرود و تواشیح‌های قرآنی، رونمایی از نماهنگ‌هایی با موضوعات امام رضا(ع) و دهه آخر صفر و ادای نذورات را داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان‌ رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این ایام بیش از 10 میلیون زائر در مشهد خواهیم داشت، بخشی از مؤسسات قرآنی اطراف حرم مطهر که ظرفیت اسکان زائر را دارند برای این امر اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: با توجه به هم‌زمانی با هفته دفاع مقدس موکب‌هایی نیز با رویکرد دفاع مقدس، شهدا، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی، رسانه‌ای و ... نیز خواهیم داشت.

یادآور می‌شود، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مشهد به منظور فعالیت در این برنامه که از سوم تا پنجم مهرماه برگزار می‌شود می‌توانند به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی واقع در بلوار مدرس، اداره‌کل تبلیغات اسلامی مراجعه کنند یا با شماره‌های 09304863877 و 05132211430 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha