مسئولان حراست مشاوران امین و دلسوز استادان و دانشجویان هستند
کد خبر: 4087004
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
رئیس مرکز حراست وزارت علوم:

مسئولان حراست مشاوران امین و دلسوز استادان و دانشجویان هستند

علی‌اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: مسئولان حراست دانشگاه‌ها، مشاوری امین برای رؤسای دانشگاه و یار و یاوری دلسوز برای استادان، دانشجویان و کارکنان هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی‌اکبر فامیل کریمی در نشست مدیران حراست دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: موفقیت یک دانشگاه برای تحقق اهداف علمی، آموزشی و تربیتی در گرو فعالیت شبانه‌روزی و جهادگونه مدیران و کارشناسان حراست است.
 
وی افزود: وظایف و ماموریت‌های حراست بسیار گسترده است و تمام ابعاد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی مراکز آموزش عالی را در بر می‌گیرد و منحصراً هم باید توسط مدیران و کارشناسان مراکز حراست انجام شود و قابل تقسیم با سایر بخش‌های فعال در محیط دانشگاه نیست.
 
فامیل‌کریمی با تأکید بر نقش مراکز حراست در دانشگاه برای تداوم رشد علم و فناوری که نقطه قدرت کشور است، گفت: شناسایی نقاط ضعف مهم و اساسی نظام‌های آموزشی و پژوهشی داخل دانشگاه‌ها از وظایف مدیران حراست است و حتی انتظار می‌رود مدیران حراست از وضیعت ایمنی آزمایشگاه‌ها و فرسودگی ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی هم گزارش تهیه کرده و در اختیار مدیران دانشگاه قرار دهند.
 
وی گفت: گزارش به موقع به مدیران دانشگاهی و نهادهای مربوطه در مواقع ضروری یک اصل است ولی سعه صدر و دقت و مدارا هم یک اصل است و در بسیاری موارد با یک تذکر دوستانه از بسیاری از خطاها جلوگیری می شود.
 
رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: هنر مدیر حراست این است که مانعی برای اجرا شدن  امور علمی در دانشگاه‌ها مانند انجام فرصت‌های مطالعاتی و برگزاری همایش‌های علمی و انعقاد همکاری با دانشگاه‌های خارجی، ایجاد نشود ولی به صورت نامحسوس و دقیق بر انجام قانونی و سلامت امور نظارت داشته باشد.
 
فامیل کریمی همچنین با تاکید بر فعالیت مراکز حراست برای تحقق شعار سال مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان خطاب به مدیران حراست دانشگاه‌ها گفت: با توجه به ورود سرمایه‌های مالی زیاد به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای صیانت از این سرمایه‌ها، برنامه ریزی داشته باشید.
 
وی با استقبال از دستور رئیس جمهور برای حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها گفت: همراه و یاور مدیران دانشگاه‌ها و شنونده مشکلات دانشجویان باشید تا برخی مشکلات احتمالی در حوزه تغذیه و خوابگاهی زود شناسایی و رفع شوند تا دانشجویان بدون دغدغه به تحصیلات خود ادامه دهند.
 
مشاور وزیر علوم با اشاره به دانش و تجربه بالای مدیران حراست دانشگاه‌ها گفت: علی‌رغم این دانش و تجربه، دانش اندوزی مستمر یک نیاز است و ضرورت دارد در موضوعات خاص مانند فضای مجازی، تغییرات نسلی، تغییرات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از متخصصان و اعضای هیئت علمی تراز اول دعوت کرده و در سطح استانی کارگاه آموزشی برگزار کنید.
انتهای پیام
captcha