سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4087550
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز 70 درصد طی دو روز گذشته دعوت حق را لبیک گفتند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدندبه گزارش ایکنا، سه پدر و مادر شهید و یک جانباز 70 درصد طی دو روز گذشته دعوت حق را لبیک گفتند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

پدر شهیدان مقبلی

بختیار مقبلی قنات سامان پدر شـهیدان گرانقدر غلامرضا و محمدرضا مقبلی قنات سامان پس از سال‌ها تحمل درد دوری فرزندان برومندش دیدار حق را لبیک گفت و پیکر پاک این اسوه صبر و استقامت در شهرستان جیرفت تشییع و در قطعه والدین شهید آن شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید محمدرضا مقبلی قنات سامان در چهارم مهر 1342، در روستای قنات سامان از توابع شهرستان جیرفت دیده به جهان گشود. او دانش‌آموز چهارم متوسطه بود که به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در دهم اردیبهشت 1361 در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای روستای در بهشت در جوار روستای زادگاهش قرار دارد.

شهید غلامرضا مقبلی قنات سامان که در دوم اردیبهشت‌ 1344 در روستای قنات سامان به دنیا آمد نیز همانند برادر برومندش در جبهه‌های حق حضور یافت و در عملیات آزادسازی مهران در قلاویزان به‌شدت مجروح شد و به‌عنوان جانباز 70 درصد به میهن اسلامی بازگشت. وی تا پایان دوره کارشناسی در رشته مدیریت درس خواند و به‌عنوان مسئول بنیاد جانبازان جیرفت مشغول به خدمت شد و سرانجام در 24 بهمن 1379، در جاده بم- ماهان هنگام انجام مأموریت دچار سانحه رانندگی شد و به هم‌رزمان شهیدش پیوست. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش قرار دارد.

پدر شهیدان حیدری

رمضان حیدری پدر شهیدان والامقام نادعلی و قنبر علی حیدری پس از حدود یک ماه بستری به علت ایست قلبی در سن 86 سالگی آسمانی شد.

شهید والامقام نادعلی حیدری  1347 در شهر اصفهان متولد شد. این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی به منطقه اعزام و عاقبت 19 بهمن‌ماه 1361 در سن 14 سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه  مفقودالجسد و در تاریخ 11 دی 1369 پس از شناسایی و احراز هویت در گلزار شهدای محله هرستان به خاک سپرده شد.

دانشجوی شهید قنبرعلی حیدری  1346 در شهر اصفهان متولد شد و با شروع جنگ تحمیلی به منطقه اعزام و عاقبت 23 خرداد 1367 در سن 21 سالگی در عملیات بیت‌المقدس 7 در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای محله هرستان به خاک سپرده شد.

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

مادر شهیدان محمدی درزی

بانو فرنگیز محمدی درزی مادر صبور شهیدان گرانقدر اسرافیل و رمضان نیاز آذری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید رمضان نیاز آذری متولد 11 مرداد 1348 در تاریخ 24 شهریور 1364 در مریوان و شهید اسرافیل نیاز آذری متولد 9 مرداد 1346 در 12 تیر 1365 در مهران به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جانباز 70 درصد

عبدالرضا عادلی، جانباز 70 درصد پس از 36 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت در سن 57 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز شهید در سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه چشم‌ها و ریه دچار عارضه شیمیایی شد.

سه پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

انتهای پیام
captcha