نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس» افتتاح شد
کد خبر: 4087555
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس» افتتاح شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس» شامگاه، یکم مهرماه با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاح نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس»به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شامگاه، یکم مهرماه در جریان مراسم افتتاح نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس» اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، فرصتی برای ارائه دستاوردهای نظام در دوره هشت ساله دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: این هفته فرصتی است برای آنهایی که جنگ را ندیده‌اند، دوران جهاد را درک نکرده‌اند و در دوران فشارهای نظام سلطه نبوده‌اند، دستاوردهای دفاع مقدس را به منصه ظهور برسانیم.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نسل جوان ما باید بدانند تازه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود که در کشور جنگی برپا شد، انقلاب هنوز به ثبات نرسیده بود و در برخی مناطق تجزیه طلب‌ها به دنبال این بودند که استان‌های کشور را با مشکل مواجه کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های آغاز پیروزی انقلاب، ارتش به ثبات نرسیده بود،گفت: در آن زمان نیروهای انقلابی و نهادهای انقلابی هنوز تشکیل  و مستقر نشده بودند که یک مرتبه جنگی تمام عیار بر کشور تحمیل شد.

قناعت با اشاره به شرایط حاکم بر جنگ تحمیلی و با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ کشور دنیا به نوعی رژیم بعث را حمایت می‌کردند، گفت: طی این سال‌ها توان مهندسی رزمی اتحاد جماهیر شوروی، بمب‌های شیمیایی آلمان، توپخانه‌های فرانسه، پول‌های شیوخ منطقه و آواکس‌های آمریکایی به لحاظ پوشش مخابراتی در اختیار رژیم بعث بود.

وی با تأکید بر اینکه در دوره دفاع مقدس، کاری بسیار عظیم رخ داد، گفت: این دوره هشت ساله به این جهت دفاع مقدس نام گرفت که حتی یک وجب از خاک میهن، دست دشمن نیفتاد.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیشرفت‌های موشکی، پهپادی، علمی، هسته‌ای، پزشکی و به ویژه اعتماد به نفس و تقویت شعار «ما می‌توانیم» از مهم‌ترین برکات دفاع مقدس است که در این هفته باید برای مردم تبیین شود.

نمایشگاه «اقتدار عاشورایی و دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف نشان دادن دستاوردهای هنری، فرهنگی و نظامی دفاع مقدس در بیرجند گشایش یافت و به مدت یک هفته دایر است. غرفه‌هایی برای عرضه محصولات فرهنگی، هنری و فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس ایجاد شده و تعدادی از غرفه‌ها به دستاوردهای نظامی ارتش و سپاه در حوزه دفاعی و تسلیحاتی اختصاص یافته است. دستاوردهای اردوهای جهادی بسیج سازندگی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha