درس‌های سیره نبوی برای تفکیک برخورد با فریب‌خوردگان و طراحان اغتشاشات + صوت
کد خبر: 4087651
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
آیت‌الله کعبی تشریح کرد:

درس‌های سیره نبوی برای تفکیک برخورد با فریب‌خوردگان و طراحان اغتشاشات + صوت

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت تفکیک میان برخورد با معترضان فریب‌خورده و طراحان اصلی اغتشاشات به سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص) در این رابطه اشاره کرد و گفت: مهمترین درسی که از ایشان در این‌باره می‌آموزیم رحمت و رأفت نسبت به عموم مردم و قاطعیت و شدت عمل نسبت به مرجفون، شایعه‌سازان، تشویش‌کنندگان اذهان عمومی، بیماردلان و سردمداران جبهه نفاق است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اتفاقات اخیر در کشور و ضرورت تفکیک میان معترضان واقعی با اغتشاشگران و هتاکان به مقدسات دینی گفت: آشوب توأم با خشونت، حمله به مردم بی‌گناه، هتک مقدسات، آتش زدن مساجد و موکب‌های امام حسین(ع)، حمله به نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی با سلاح سرد و نمایش یک خشونت تمام‌عیار نشان از وجود یک برنامه هدفمند و طراحی‌شده توسط دشمنان اسلام و ایران دارد و عده‌ای نیز برای این اقدامات خشن آموزش دیده‌اند.

وی افزود: در واقع این جریان هنجارشکن با تکرار ویژگی‌های داعش به صحنه آمده‌اند و به نظر می‌رسد دشمنان، معاندان و کینه‌توزان با جلوداری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و اتاق‌های مکر و فریب‌شان می‌خواهند انتقام خود را از موفقیت‌های پی در پی ملت ایران به این شکل بگیرند.

آشوب علیه جریان زندگی عادی مردم

کعبی اظهار کرد: اینگونه آشوب‌ها، اغتشاشات و خشونت‌ها ربطی به اعتراضات مردم عادی ندارد و باید بین حادثه اخیر درگذشت خانم امینی و خشونت‌ها و آشوب‌های ضد دین، ضد اخلاق، ضد امنیت، ضد آرامش و ضد رفاه مردم فرق و تمایز قائل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشوب‌ها و اغتشاشات، امنیت و آرامش و جریان زندگی عادی مردم را هدف گرفته، گفت: این اقدامات در حقیقت یک نوع عقده‌گشایی علیه دین، علیه اخلاق، علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی و علیه ایران اسلامی است که نشانه‌های آن آتش زدن پرچم ایران، سوزندان قرآن، کشیدن چادر از سر بانوان محجبه و بروز خشونت‌های داعش‌گونه است و اینگونه کینه و دشمنی خود را نسبت به اسلام و ایران را با شدت تمام نشان می‌دهند. به عبارتی اگر داعش با پرچم خودش وارد این صحنه می‌شد همین خشونت‌ها را انجام می‌داد.

رفتار داعشی اغتشاشگران

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: ملت ایران از رفتار داعش‌گونه این معاندان به شدت متنفر است و تنفر خود را روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی در سراسر کشور نشان دادند. ضمن تشکر از صبر و حوصله پلیس و نیروی انتظامی که علیرغم تلاش طرف مقابل برای کشته‌سازی در ابتدا اقدام خاصی برای مقابله انجام نداد، به نحوی که از مردم عادی و نیروهای بسیجی تعداد قابل توجهی مظلومانه شهید شدند، باید گفت الان مردم تقاضا دارند نیروی انتظامی مقتدر و مظلوم و قوه قضاییه با قاطعیت بساط معاندان، کینه‌توزان و هسته‌های آشوب و ضد امنیت و آرامش مردم را جمع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: الان افرادی که دیگران را به آشوب و اعتراض دعوت کردند و آبروی خود را ضد اسلام و ضد ایران به حراج گذاشتند باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. اینها کسانی هستند که آب و نان این مملکت را خوردند و با پول بیت‌المال به شهرت رسیدند و نمکدان شکستند و امروز باید پاسخی در مقابل رفتار خود داشته باشند و این مطالبه ملت ایران از آنهاست. اینها مانند کف روی آب هستند که از بین می‌روند و آنچه به سود ملت ایران است، باقی می‌ماند.

5 کلیدواژه ماندگار در حوادث اخیر

آیت‌الله کعبی در ادامه به تشریح 5 کلیدواژه مهم در اتفاقات اخیر گفت: کلیدواژه اول، امید است؛ ملت ایران ملت امیدواری است که با امید به پیشرفت، رشد، شکوفایی و تعالی، راه امام(ره) و شهیدان را ادامه می‌دهد و ایران قوی و سربلند در سایه صبر، مقاومت، تلاش، همت و حضور در صحنه شکل می‌گیرد. دومین کلیدواژه، اعتماد است؛ اعتماد مردم به نظام اسلامی و رابطه صمیمی نظام با مردم بعد از این حوادث بیشتر می‌شود و مردم بیشتر دشمنان اسلام و ایران را می‌شناسند و آن عده اندکی که براساس احساسات فریب شعارهای جریانات اصلی و طراح اغتشاشات را خوردند صف خود را جدا می‌کنند.

وی کلیدواژه سوم را عقلانیت خواند و گفت: نظام اسلامی در حادثه اخیر پیرامون دختر هموطنمان با عقلانیت و تدبیر برخورد کرد و رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیر کشور و سایر مقامات این حادثه تلخ را تسلیت گفتند، همدردی کردند و دستورات جدی برای بررسی، پیگیری و تحقیق دقیق پیرامون ابعاد مختلف این حادثه صادر کردند. چهارمین کلیدواژه غیرت دینی است که مردم به ویژه با راهپیمایی روز گذشته غیرت دینی و حساسیت خود را نسبت به هتک حرمت مقدسات نشان دادند و آخرین کلیدواژه فریب رسانه‌ای است که در این قضیه رسانه‌های معاند با تمام توان وارد شدند و نباید فریب اینها را خورد و در این راستا فضای مجازی رها باید مدیریت شود و نباید اجازه داد مسائل ضد اسلام، ضد ایران و ضد امنیت ملی در این فضا منتشر شود.

درسی از سیره پیامبر(ص)

آیت‌الله کعبی درباره درس‌های سیره پیامبر(ص) و الگوی نبوی درباره نوع برخورد با دو گروه فریب‌خوردگان و طراحان اصلی آشوب و اغتشاش گفت: مهمترین درسی که از پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌آموزیم رحمت و رأفت نسبت به عموم مردم و قاطعیت و شدت عمل نسبت به کسانی است که امنیت روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند.

کد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این‌باره به آیات 60 و 61 سوره احزاب اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید: «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا*مَلْعُونِينَ ۖ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا» (اگر منافقان و كسانى كه در دلهايشان مرضى هست و شايعه‌افكنان در مدينه، [از كارشان‌] باز نايستند، تو را سخت بر آنان مسلط مى‌كنيم تا جز [مدتى‌] اندك در همسايگى تو نپايند، از رحمت خدا دور گرديده و هر كجا يافته شوند گرفته و سخت كشته خواهند شد.) در حقیقت پیامبر اکرم(ص) در مقابله با مرجفون که دل مردم را خالی می‌کردند، شایعه‌سازان، تشویش‌کنندگان اذهان عمومی، بیماردلان و سردمداران جبهه نفاق که نظام اسلامی را تضعیف می‌کردند قاطعانه برخورد می‌کردند و این آموزه‌ای است که می‌توان از سیره پیامبر(ص) و الگوی حکمرانی نبوی در خصوص این اعتراضات بهره گرفت و با تفکیک میان معترضان واقعی و فریب‌خورده و سردمداران و طراحان خشونت و آشوب و اغتشاش آن را به کار گرفت.

انتهای پیام
captcha