قرآن راهی برای رسیدن انسان به کرامت است
کد خبر: 4087794
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

قرآن راهی برای رسیدن انسان به کرامت است

امام جمعه قزوین گفت: خداوند همه عالم را برای آدم، آدم برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای کرامت و قرآن را برای دستیابی انسان به کرامت قرار داده است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در زنگ مهر‌ و مقاومت که امروز دوم مهر ۱۴۰۱ در هنرستان چمران قزوین برگزار شد اظهار کرد: خداوند برای موفقیت را مسیر علم و دانش به دین مداری تأکید کرده است تا در مسیر خود از آموزه‌های دینی کمک بگیریم.

وی افزود: خدا همه انسان‌ها را با کرامت آفریده است و همه عالم هستی را محلی برای آموختن قرار داده و درس‌هایی را از طریق قرآن کریم برای ما نازل کرده است.

امام جمعه قزوین گفت: تمام آموزه‌های دینی به کرامت ختم می‌شود و خداوند عبادت را برای رسیدن به جایگاه تقوا قرار داده است. تقوا انسان را به جایگاه والای کرامت که بالاترین درجه شخصیتی و کمال برای هر فردی است، می‌رساند.

وی بیان کرد: کرامت بالاترین درجه انسانی در دنیا است و خداوند همه آدم‌ها را برای بندگی آفریده است اما این که انسان برای چه کسی بندگی می‌کند‌ نامعلوم است که پیامبر اکرم (ص) نیز به دنبال اصلاح این مسئله بود که انسان‌ها برای خداوند بندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: تقوا یعنی دانایی در اندیشه و توانایی در اراده و باید با این دو مفهوم به دنبال کسب کرامت در زندگی باشیم.وی تاکید کرد: تمام عالم مدرسه است و کتاب درسی ما قرآن است که منطبق با نیاز انسان و هدف ادمی نازل شده است.امام جمعه قزوین تاکید کرد: مهمترین ویژگی داشتن ارتباط دائم با خداوند است که امام خمینی(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی این ویژگی را دارا بودند و رهبر انقلاب نیز این ویژگی را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان سایر کشورها که با دین سروکار دارند اصولا پیشکوستان دینی محسوب می‌شوند و آنها نیز با یاد و نام خدا هر کاری را آغاز می‌کنند. دشمنان در تلاش هستند تا عالم را بدون خدا و بدون حساب و کتاب معرفی کند در حالی که این موضوع با فطرت انسان در تضاد است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: دین مانند زمین و تفکر مانند نهال است و باید توجه داشتیم که برای به ثمر رسیدن این دو، باید ایمان و دین را به کار بگیریم که در این راستا انبیا گنج‌های نهفته در دین را آشکار کرده‌اند و خداوند همه عالم را برای آدم، آدم برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای کرامت و قرآن را برای دستیابی انسان به کرامت قرار داده است.

انتهای پیام
captcha