هزینه کرد 4 میلیارد ریال اجرای نیت موقوفات قرآنی در سنندج
کد خبر: 4087802
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

هزینه کرد 4 میلیارد ریال اجرای نیت موقوفات قرآنی در سنندج

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج با اشاره به موقوفات قرآنی شهرستان سنندج گفت: چهار میلیارد ریال اجرای نیت از محل موقوفات مرتبط با حوزه قرآنی طی شش ماه اول سال جاری هزینه شده است.

آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج امروز، دوم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به آغاز دهه وقف از 27 ماه صفر به مدت ده روز اظهار کرد: در این راستا ادره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج نیز برنامه‌های متنوعی را در استای ترویج و توسعه فرهنگ وقف در سطح شهرستان سنندج اجرایی خواهد کرد.

وی تعداد موقوفات شهرستان سنندج را 622 موقوفه ذکر کرد و افزود: از این تعداد 582 موقوفه متصرفی و 39 موقوفه غیرمتصرفی بوده‌اند که موقوفات متصرفی دارای پنج هزار و 722 رقبه و موقوفات غیرمتصرفی هزار و 539 رقبه و یک موقوفه اشتراک‌التولیه دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج به عملکرد شش ماه اول امسال اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: چهار میلیارد ریال اجرای نیت از محل موقوفات مرتبط با حوزه قرآنی طی شش ماه اول سال جاری هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه 98 درصد موقوفات شهرستان سنندج وقف بر مساجد هستند، بیان کرد: طی مدت یادشده 40 میلیارد ریال در بخش هزینه‌های عمرانی مساجد، 32 میلیارد در بخش حقوق به امامام جماعت و خدام مساجد و 88 میلیارد ریال پرداختی در دو نوبت به امامان جمعه و جماعت شهرستان سنندج از محل اجرای نیت واقفان تخصیص یافت.

شریفی از سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی ساختمان پزشکان موقوفه بانو نصرت نورافشان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات موجب افزایش درامد موقوفات و کمک به رفع مشکلات جامعه خواهد شد که در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به طرح ساماندهی قبرستان‌های متروکه داخل سنندج اشاره و اظهار کرد: طرح انطباق شش قبرستان جهت ساماندهی قبرستان‌های متروکه داخل شهر سنندج تهیه و تنظیم شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از رشد و تحقق 400 درصدی وصول درآمد و مطالبات موقوفات سنندج خبر داد و گفت: در شش ماه اول سال جاری اجرای نیت واقفان خیراندیش به میزان 300 درصد رشد و تحقق یافت.

وی به سنددار شدن ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۵۶ مترمربع از رقبات موقوفات این شهرستان سنددار خبر داد و افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۲۰ فقره پرونده جدید در اداره ثبت اسناد برای اخذ سند مالکیت املاک اوقافی در شهرستان سنندج تشکیل شد.

شریفی با اشاره به تبدیل ۳۸ فقره اسناد دفترچه ای به تک برگ در همین مدت، بیان کرد: امسال اسناد اولیه ۴۰ فقره موقوفات اخذ و طرح دعوی علیه متصرفان عدوانی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع هم طرح شد.

وی اهدای 327 رأس دام مولد به خانواده‌های روستایی نیازمند، افتتاح کارگاه خیاطی جهت اشتغال زنان بی‌سرپرست، تنظیم و تجدید 600 مورد اجاره بها رقبات مووقفات، بازدید میدانی از 600 مورد از رقبات، انجام GIS رقبات موقوفات مساحی، دقیق و جانمایی به تعداد هزار و 100 رقبه و ... را از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج ذکر کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج به برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه سنندج اشاره کرد و یادآور شد: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، توزیع هزار و 100 سبد کالا بین ماموستایان و نیازمندان، تخصیص یک میلیارد تومان به مساجد کامیاران، دیواندره و سنندج، برگزار نشست‌های تخصصی برای اقشار مختلف جامعه، برپایی محفل انس با قرآن، افتتاح کارگاه خیاطی از اقدامات انجام شده اداره اوقاف سنندج در این هفته بوده است.

انتهای پیام
captcha