نشست تبیین «زیست عفیفانه» در گالیکش برگزار شد
کد خبر: 4093726
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

نشست تبیین «زیست عفیفانه» در گالیکش برگزار شد

نشست تبیین «زیست عفیفانه» با حضور امام جمعه گالیکش، فرمانده بسیج دانش آموزی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان گالیکش روز گذشته در آموزشگاه دخترانه محدثه فرزانگان این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکشبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست تبیین «زیست عفیفانه» با حضور امام جمعه گالیکش، فرمانده بسیج دانش‌آموزی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان گالیکش روز گذشته، 30 مهر در آموزشگاه دخترانه محدثه فرزانگان این شهر برگزار شد.

امام جمعه گالیکش در این نشست جوانان و نوجوانان را آینده‌ساز کشور در تمامی ابعاد دانست و گفت: اهمیت به علم‌آموزی و تحصیل علم، مهارت‌های تربیتی، دشمن‌شناسی، ارتباط با مساجد، نماز، مسئله وحدت و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان عامل هدایت و موفقیت در زندگی است.

حجت‌الاسلام دلبری وظیفه نهادهای فرهنگی را در این زمینه، آموزش و روشنگری در عرصه عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: عدم شناخت ما از احکام دینی باعث می‌شود تا دچار بحران دینی شویم. شهید مطهری در کتاب «آزادی معنوی» بر این نکته تأکید دارد که در گذشته به انسانیت زن توهین شده و او را شهروند درجه 2 می‌دانستند؛ بعد از انقلاب فرانسه به جنسیت زن توهین شد و امروز نیز با توجه به جاذبه‌های جنسی، زنان از هویت زنانه خود دور شده و به هویت سوزی رسیده‌اند.

امام جمعه گالیکش تصریح کرد: اگر دختران در بستر زیست عفیفانه زندگی کنند، می‌توانند به جایگاه حقیقی انسانی خود برسند و هویت زنانه خود را از دست نخواهند داد.

در حاشیه این برنامه دانش‌آموزان انقلابی این آموزشگاه با هشتگ حجاب و شعار «من حجاب را دوست دارم» طوماری را به امضا رساندند و در پایان از چند دانش‌آموز فعال حوزه عفاف و حجاب و نماز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha